Audi obmedzilo v Belgicku výrobu elektrického SUV e-tron. Nemá preň batérie!

29.01.2020 17:00

Už dávnejšie prognostici varovali, že plánovaná elektrifikácia áut môže naraziť na nedostatok akumulátorov. Bez nich jednoducho vyrobiť elektromobil nie je možné. Dokazuje to aj najnovší vývoj v bruselskej továrni Audi, kde z liniek schádza elektrické SUV e-tron. Takmer priamo pod nosom Európskej komisie...

Sláva elektrického SUV Audi e-tron netrvala...
Sláva elektrického SUV Audi e-tron netrvala dlho. Nohy mu podrazil nedostatok batérií, ktorý viedol k obmedzeniu a čiastočnému zastaveniu výroby v belgickej továrni. Zamestnanci závodu nemajú už dnes veľa dôvodov na úsmev. Autor: Audi

Elektromobily majú nejasnú budúcnosť. Tú ružovú im namaľovali zatiaľ iba úradníci v Bruseli. Realita je však celkom iná. Nik nevie predpovedať, či bude o elektrické autá v budúcnosti záujem, či sa podarí znížiť ich cenu, predĺžiť dojazd, vyrobiť dostatok čistej elektrickej energie, vybudovať dostatočnú infraštruktúru pre nabíjanie a vyriešiť problémy s recykláciou akumulátorov. Napriek tomu sa automobilky vrhajú do ich masovej produkcie, pretože bez nich jednoducho nedokážu splniť úradmi nakreslené grafy znižovania emisií. Neúspech však môže prísť aj z celkom inej strany. Úplne prozaickej.

Ukazuje to najnovší vývoj v Audi. Už koncom minulého týždňa sa objavili správy, že automobilka má problémy s produkciou svojej revolučnej novinky – prvého čisto elektrického modelu e-tron. Audi najprv priznalo, že bude musieť znížiť plánovaný počet vyrobených vozidiel v prvom štvrťroku z 9 800 na 5 700 až 4 100. Podľa belgickej agentúry Belga mali za týmito zmenami stáť problémy s dodávateľmi. Tie napokon pre L’Echo potvrdil aj hovorca belgického závodu Peter D’Hoore.

„Audi e-tron a Audi e-tron Sportback sú naše prvé elektrické autá. Ide o novú technológiu pohonu, ktorá si vyžaduje komplexnú spoluprácu s 300 dodávateľmi. Teraz čelíme neočakávanej situácii a prijímame opatrenia,“ vysvetlil D’Hoore. Audi už v súvislosti so znížením produkcie prepustilo 145 agentúrnych zamestnancov, ktorí pracovali na nočnej montáži batérií. Tým ďalším naplánovalo 16 dní nútenej dovolenky. Potvrdili sa tým obavy, že hlavným dôvodom krízovej situácie sú akumulátory. Presnejšie ich nedostatok, pred ktorým varovali už viacerí analytici.

Po stretnutí manažmentu Audi sa už mohol D’Hoore rozhovoriť viac a uviedol, že fabrika dočasne úplne zastaví výrobu, pretože nie je možné vykonávať ani čiastkové úkony. „Audi nedostáva batérie z poľskej továrne LG Chem a nemá ich čím nahradiť. Musíme najprv zabezpečiť, aby boli skladové zásoby stabilizované,“ spresnil. Ak sa situácia nezlepší, je možné, že Audi prepustí až 250 zamestnancov. Podľa niektorých médií však môže byť problém aj v nedostatočnom dopyte. Ten totiž koncom minulého roka umelo nafúklo Holandsko.

Holandskí díleri nakúpili e-trony vo veľkom a registrovali ich na seba, pretože od 1. januára sa v tejto krajine znížila daňová podpora pre firemné elektromobily. Je teda možné, že v Holandsku v tomto roku spľasli registrácie na nulu a na iných trhoch nie je o e-tron až taký veľký záujem. L’Echo v tejto súvislosti pripomína, že problém s výrobou elektrického SUV EQC má aj Mercedes-Benz. Aj preto odložil jeho vstup na severoamerický trh. Opäť má za všetkým stáť nedostatok akumulátorov, i keď automobilka tvrdí, že dôvodom je obrovský záujem o EQC v Európe.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#výroba áut #SUV #elektromobily #Brusel #Belgicko #Audi e-tron #Audi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR