V tomto roku musia automobilky prítomné v Európe stlačiť flotilové emise CO2 na 95 g/km. Týkať sa to bude 95 % ich registrácií. V budúcom roku však zmizne aj 5-percentný emisný „vankúš“. Takže každý nadlimitný gram skleníkového CO2 za každé auto bude trestaný pokutou 95 eur. Asi si poviete, čo také Bugatti, ktorého 1 500-koňový 4-krát preplňovaný 16-valec s objemom ôsmich litrov produkuje každý kilometer 516 g. Odpoveď? Jednoducho nič. Automobilka z Molsheimu problém s emisiami mať nebude. Hybridizácia či elektrifikácia sú témy, ktoré zatiaľ nerieši. Naopak, svojmu megalomanskému hyperšportu dokonca veští skvelú budúcnosť.
Podľa Stephana Winkelmanna, šéfa automobilky, ostane vo výrobe jeden z najsmädnejších motorov planéty minimálne ďalšiu dekádu. A čo viac, jeho hodnota bude rásť. Ako je to možné v časoch, keď sú sankciami postihované aj maličké 3-valce? Veľmi jednoducho. Zákazníci Bugatti z radov multimilionárov sú pripravený zaplatiť pokutu. Tá bude poriadne mastná. Nadlimitných 421 gramov skleníkového plynu ich bude stáť 39 995 eur. Bežný spotrebiteľ by na čosi také nikdy nepristal, ale táto suma je len kvapkou v mori, ak si uvedomíme, že za Chiron platia zákazníci minimálne 2,5 milióna eur. Tých necelých štyridsaťtisíc eur sa v tom stratí.
„Misia Bugatti je celkom iná, ako misia ostatných značiek koncernu Volkswagen,“ povedal pre britský Autocar Winkelmann. „Motor W16 má veľkú príležitosť pre budúcnosť. Jeho hodnota sa znižovať nebude a dobre ju pozná aj šéf koncernu Herbert Diess,“ dodal Winkelmann v odkaze na to, že verí, že motor W16 bude posledným svojho druhu. Cena Chironu bude, naopak, rásť. Napokon, už dnes považujú majetní zákazníci Bugatti svoje vozidlá za výhodnú investíciu. A ak bude superšportov so spaľovacími motormi v súvislosti so škrtením emisií v budúcnosti ubúdať, nepochybne sa im vrchovato vráti. To len ukazuje, že na nové emisné normy doplatia nakoniec bežní zákazníci, ktorí si kupujú autá nižšej či nižšej strednej triedy. Dokonca aj tie 3-valcové.