Ochrancovia prírody nevidia autá so spaľovacím motorom v panenskej prírode radi. No Mercedes-Benz sa predsa len rozhodol vyslať do nej dve vozidlá. Nie nadarmo. Išlo o misiu, ktorá mala za cieľ inštalovať na najvyššom činnom vulkáne planéty Ojos de Salado v Čile s výškou 6 893 m. n. m. štyri núdzové rádiové stanice pre dobrodruhov a výskumníkov. Nebolo to ľahké. Ani taký drsný off-road Mercedes-Benz triedy G by takúto úlohu nezvládol. Voľba preto padla na legendárny Unimog (Universal Motor Gerat), teda univerzálne nákladné vozidlo s rebrinovým rámom a portálovými nápravami.
Vyrába už od roku 1948 a má všemožné podoby. Základom expedičných špeciálov sa však stala jeho najnovšia verzia U 5023 s preplňovaným naftovým 4-valcom, ktorý ponúka z objemu 5,1 litra 170 kW, no najmä 900 Nm krútiaceho momentu. Ešte pred štartom náročnej výpravy dostali dva upravené exempláre z dielne divízie Mercedes-Benz Special Truck špeciálne pneumatiky na zdolávanie toho najťažšieho terénu, extrémne silné navijaky a vyvažovací systém proti prevráteniu. Až potom sa mohli pod vedením Matthiasa Jeschkeho vydať do tábora Amistad, ktorý leží vo výške 6 100 metrov n. m. To zvládli obe vozidlá pomerne jednoducho, no na svetový výškový rekord by to nestačilo.
A tak sa jedno z dvoch vozidiel, a to aj vzhľadom na priaznivé počasie a celkové okolnosti, rozhodlo pokračovať ďalej, respektíve vyššie. Zdolalo ďalších 594 výškových metrov, čo znamená, že Unimog dosiahol výšku 6 694 metrov nad hladinou mora, len 190 metrov pod vrcholom aktívneho vulkánu. Bol z toho nový svetový rekord, pretože zatiaľ sa žiadnemu inému autu nepodarilo vyšplhať do takých závratných výšav. Len na porovnanie, Gerlachovský štít, najvyšší vrch Vysokých Tatier, má výšku 2 655 a najvyšší vrch Álp Mont Blanc 4 808 metrov.