Japonský Dieselgate sa zamotáva. Mitsubishi obvinenia odmieta

Japonská automobilka sa bráni nemeckým obvineniam. Mitsubishi odmieta, že svojich naftových motoroch používalo sporné zariadenie. Nemeckí vyšetrovatelia si minulý týždeň posvietili na japonskú automobilku Mitsubishi. Podľa podozrení mal výrobca vo svojich naftových motoroch používať ilegálne zariadenie, ktoré pohonným jednotkám pomáhalo pri plnení emisných testov.

, 01.02.2020 16:00
Problémy sa podľa Nemcov majú týkať aj modelu... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi ASX - 2017 Problémy sa podľa Nemcov majú týkať aj modelu ASX. Mitsubishi to popiera. Daný model je navyše od roku 2018 v ponuke len s benzínovým agregátom.

Mitsubishi vo svojom oficiálnom stanovisku všetky obvinenia poprelo. „Žiadne motory vyrábané spoločnosťou Mitsubishi Motors nie sú vybavené takzvaným „sporným zariadením“, ktoré zabezpečuje dodržiavanie limitov emisií NOx počas testov, no nie v reálnej premávke,“ informuje výrobca vo svojom oficiálnom stanovisku.

Predmetom záujmu nemeckých vyšetrovateľov je naftový motor s objemom 2,2 litra, plniaci normu Euro 5b a novšie 1,6– a 2,2-litrové agregáty s emisnou normou Euro 6b. Žiaden z nich už vo výrobe nie je. Aktuálne Mitsubishi ponúka naftový motor len v modeli L200. Mitsubishi tvrdí, že prešetrovaný 1,6-litrový naftový motor navyše vyrába francúzsky koncern PSA.

„Poskytujeme všetky potrebné informácie o motore vyrábanom spoločnosťou Mitsubishi Motors nemeckému spolkovému úradu pre automobilovú dopravu (KBA),“ informuje ďalej automobilka. Mitsubishi dodáva, že všetky dotknuté automobily boli na trhu legálne. Teda až po schválení príslušným nemeckým úradom.

Podľa odhadov sa problémy mohli týkať približne 400-tisíc automobilov po celom svete. Nemeckí vyšetrovatelia dokonca vyzvali majiteľov dotknutých vozidiel, aby sa obrátili na políciu. Majiteľom naftových vozidiel Mitsubishi hrozí, že prídu o technický preukaz svojich áut.

Podozrenie nemeckých vyšetrovateľov nasvedčovalo tomu, že Mitsubishi používalo na obchádzanie emisných testov podobné zariadenie ako VW. Ten montoval do svojich naftových agregátov spĺňajúcich emisnú normu Euro 5 softvér, ktorý v prípade emisných testov motor uviedol do špeciálneho režimu, v ktorom produkoval menej emisií. V reálnej premávke bola produkcia škodlivých látok vyššia.

Škandál nemeckého koncernu sa prevalil v roku 2015. Celosvetovo sa týkal 11 miliónov automobilov. Tzv. Dieselgate stál automobilku reputáciu a viac ako 30 miliárd eur, ktoré musel VW zaplatiť na pokutách, výkupoch a opravách. Škandál odštartoval zmenu správania európskych zákazníkov a výrazne oslabil postavenie naftových áut na trhu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #naftové motory #Mitsubishi #emisie
Články podľa značiek