V roku 2017 sa Mercedes-Benz rozhodol zamiešať karty v triede pikapov. Na svet priviedol triedu X. Túto partiu však totálne prehral. To napriek tomu, že dopyt po pikapoch v Európe v posledných rokoch mierne rastie. Lenže Stuttgartu sa na tejto vlne zviesť nepodarilo. Po dávnejších špekuláciách tak automobilka v rozhovore pre nemecký Auto Motor und Sport oficiálne oznámila, že agóniu triedy X predlžovať nebude a posledné kusy vyrobí v španielskom závode v Barcelone v máji. Taký rýchly pád ešte žiaden Mercedes-Benz nezažil.
Našťastie, pri rozhodovaní o výrobe pikapu sa automobilka zo Stuttgartu rozhodla príliš neriskovať a triedu X postaviť na základoch Nissanu Navara. Tým zásadne znížila investície do projektu aj prípadné straty. No na druhej strane môže práve tento fakt stáť za neúspechom. V roku 2018 putovalo k zákazníkom na celom svete len 16 700 kusov stuttgartských pikapov a vlani sa dokonca odbyt znížil na 15 300 kusov. Len pre porovnanie, Nissan Navara si v roku 2019 našiel 66 000 zákazníkov. Trieda X sa tak stala veľkým sklamaním. Nepomohol jej prémiový imidž, bohatšia bezpečnostná a komfortná výbava, upravená korba s väčším objemom, ani silný naftový 6-valec, ktorý bol jej hlavným tromfom. Ako tak sa „ixku“ darilo len v Austrálii a v Južnej Afrike. Zišlo tiež z plánu presunu výroby do Argentíny. Aj tam sa totiž ukázalo, že cenová ponuka zo strany Mercedesu-Benz nedokáže naplniť očakávania zákazníkov. Jednoducho, pikap s trojcípou hviezdou bol pre tradičných klientov tejto kategórie príliš drahý a tým solventným zas prekážala spojitosť triedy X s obyčajnou Navarou.Mercedes-Benz X: Prémiový pikap končí po dvoch rokoch! Bol sklamaním
Aj majster tesár sa utne. Ukázalo sa to na snahe Mercedesu-Benz vstúpiť do sveta pikapov. Trieda X doplatila na nezáujem zo strany zákazníkov. Tí prémioví „prezlečenú Navaru“ odmietali a pre bežných bola príliš drahá.
Foto: Mercedes-Benz
© Autorské práva vyhradené