Suzuki Futuro-e: Elektrická "Vitara Coupé" ostáva plná tajomstiev

Na Auto Expo v indickom Dillí odhalilo Suzuki svoj prvý čistý elektromobil. Má zatiaľ len podobu konceptu, no nie je vylúčené, že v sériovej podobe zamieri aj do Európy. Kde inde by japonská automobilka potrebovala batériové vozidlo ak nie práve na starom kontinente?

20.02.2020 18:00
debata
Suzuki Futuro-e je dosť „neindický“ koncept,... Foto: Maruti Suzuki
Maruti Suzuki Futuro-e Concept - 2020 Suzuki Futuro-e je dosť „neindický“ koncept, hoci na jeho vývoji pracovala indická divízia Maruti Suzuki. Elektromobil by sa totiž Suzuki hodil najmä v Európe.

Zatiaľ čo európske autosalóny doslova vymierajú, na ten v indickom Dillí dorazila väčšina svetových hráčov. Niet sa čo čudovať, miliardová India je trhom budúcnosti. Očakáva sa podobný scenár ako pred rokmi v Čínou. Na Auto Expo nemôže chýbať ani Suzuki, presnejšie Maruti Suzuki, indická divízia japonskej automobilky. V Indii má totiž už roky mimoriadne silnú pozíciu, takú silnú, že jej ju závidí aj koncern Volkswagen. O postavení Maruti Suzuki svedčí fakt, že na autosalóne vystavuje hneď 17 modelových radov! To je čosi, o čom sa nám v Európe nemôže ani snívať. A dokonca aj jeden koncept.

Do interiéru Suzuki zatiaľ nikoho nepustilo,... Foto: Maruti Suzuki
Maruti Suzuki Futuro-e Concept - 2020 Do interiéru Suzuki zatiaľ nikoho nepustilo, ale skice odhaľujú jeho futuristickú podstatu. Je plný displejov a tvar volantu prezrádza, že mu nebude cudzie ani autonómne riadenie.

Volá sa Futuro-e a naznačuje, že aj Suzuki mení postoj k čistým elektromobilom. A čo viac, štúdia koketuje s témou módneho SUV-kupé. Takže tu máme čosi, čo je šité skôr na mieru Európy zošnurovanej uťahujúcimi sa emisnými normami, ako pre Indiu s benevolentnou ochranou životného prostredia. Napokon, experti zdôrazňujú, že viacero vozidiel, predstavených v tomto regióne časom zamierilo smerom na západ. Škoda, že Suzuki o Futuro-e neprezradilo žiadne detaily. Vidíme len atraktívny dizajn so splývavou kabínou a pomerne agresívnou prednou „maskou“.

Tajomstvom ostáva výkon, kapacita batérií, dojazd a všetko ostatné. V každom prípade koncept naznačuje, že Suzuki, podobne ako Mazda, sa časom produkcii elektromobilu nevyhne. Bez batériového modelu nedokáže totiž vyhovieť v Európe nastaveným limitom, a to napriek tomu, že vyrába jedny z najľahších a najúspornejších áut. Navyše, vybavených v sérii mild-hybridnou technológiou. S pomocou štartér-generátora môžu totiž od tohto roka rátať všetky v Európe predávané modelové rady – Ignis, Swift, Vitara aj SX4 S-Cross. Výnimkou je off-road Jimny.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Concept #koncept #elektromobily #Suzuki #autosalón Dillí 2020 #Suzuki Futoro-e
Články podľa značiek