BMW i4: Prvé elektrické Gran Coupé sa malo ukázať v Ženeve. Zatiaľ ako koncept

Mníchov opäť láka na príchod prvého elektrického modelu v strednej triede. Tentoraz štúdiou i4 Concept, ktorá je predskokanom sériovej verzie, plánovanej na rok 2021.

02.03.2020 18:00
debata
Sériové BMW i4 dostane predskokana v podobe... Foto: BMW
BMW i4 Concept - 2020 Sériové BMW i4 dostane predskokana v podobe ženevského konceptu. V podstate by sme sa však mali pozerať len na „vyšperkovaný“ prototyp.

Po dlhšej odmlke sa BMW pripravuje na svoj elektrický „reštart“. Po revolučnom modeli i3 z roku 2013 nepredstavilo totiž ani jeden jediný nový sériový elektromobil. To sa však zakrátko zmení. Všetko sa to začne ešte tento rok predstavením SUV iX3 určeného pre Čínu. Európa bude nasledovať budúci rok modelmi iNext a i4. A prednosť dostane pravdepodobne 4-dverové Gran Coupé i4, pretože už na budúci týždeň mal Mníchov v Ženeve odhaliť jeho podobu vo forme rovnomenného konceptu.

Testy predsériových prototypov BMW i4 sú už v... Foto: BMW
BMW i4 - 2021 Testy predsériových prototypov BMW i4 sú už v plnom prúde. Mali by mať výkon až 390 kW.

Zatiaľ o ňom ale BMW veľa neprezradilo, tvrdí však, že spojí moderný, elegantný a športový dizajn s priestrannosťou a praktickosťou štvordverového Gran Coupé – a to všetko pri nulových miestnych emisiách. Pre BMW to bude kľúčový model, pretože i4 odštartuje elektrifikáciu BMW priamo v jadre značky. Stredná trieda predstavuje stále najsilnejší pilier BMW. My však už vieme, že i4 využije piatu generáciu elektrického pohonu eDrive, ktorý si BMW vyvinulo samo – vrátane elektromotorov a vysokonapäťových batérií.

Elektrický pohon eDrive piatej generácie si... Foto: BMW
BMW i4 Concept - 2020 Elektrický pohon eDrive piatej generácie si vyvinulo BMW vo svojej réžii, vrátane elektromotora a akumulátorov.
Akumulátor sa má vyznačovať vysokou energetickou hustotou. Mimoriadne plochá batéria umiestnená v podlahe bude mať hmotnosť 550 kg a kapacitu približne 80 kWh. Kupé to umožní dojazd do vzdialenosti 600 km. Len 35 minút nabíjania by malo stačiť, aby sa batéria nabila na 80 % kapacity. Za volantom by to mohla byť riadna zábava. Veď i4 bude mať výkon 390 kW, čo zodpovedá 8-valcovým bi-turbám. Akcelerácia na stovku sa vďaka tomu skráti na štyri sekundy. Maximálna rýchlosť bude obmedzená až nad hranicou 200 km/h.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Concept #koncept #BMW i4 #autosalón Ženeva 2020
Články podľa značiek