Súčasný dizajn modro-bieleho loga, ktoré stvárňuje roztočenú vrtuľu, pochádza z roku 1918. Jeho korene sú ale ešte staršie. Automobilka bola totiž založená v roku 1916 z pozostatkov spoločnosti Rapp Motorenwerke, ktorá sa zaoberala výrobou leteckých motorov. Emblém síce už existoval, ale modro-biela kombinácia prišla na rad až o dva roky neskôr, pričom odkazovala na vlajku Bavorska. Paradoxné je, že nová spoločnosť BMW (Bayerische Motoren Werke), ho nemohla používať, keďže vtedajšie zákony zakazovali „zneužívať“ štátne symboly na komerčné účely.
Naplno sa tak modro-biele logo presadilo až koncom dvadsiatych rokov. A tak ho poznáme v podstate dodnes. V priebehu času sa menilo naozaj len evolučne. Naposledy v roku 2017, keď prišlo o farby. Modrú vystriedala jednoduchá čierna. Ale len v špičkových modelových radoch 7 a 8, vrátane nového SUV X7. Tie nižšie, od 1 po 6, ostali verné pôvodnému dizajnu. Teraz však prichádza zásadná zmena. Dôvodom je štart do novej elektrickej budúcnosti značky, ktorá privedie na svet po elektromobile i3 ďalšie tri elektrické modely.
Všetky už budú niesť vynovené logo, predstavené na koncepte i4, ktorý sa mal ukázať na autosalóne v Ženeve. Po jeho zrušení došlo len na virtuálny debut. Ako vidieť, podobne ako nedávno Volkswagen, dalo aj BMW prednosť minimalizmu. Znak tvorí strieborný prstenec, v centre ktorého je „rotujúca“ modro-biela vrtuľa a písmená BMW. Nie sú tu žiadne ďalšie grafické prvky, ako tiene či plasticky tvarované plochy. Podkladom je dokonca samotný lak karosérie, takže logo je v podstate transparentné. Do úvahy nepripadá žiadne podsvietenie či iné efekty.
Má to svoju logiku. Podľa viceprezidenta BMW Jensa Thiemera totiž nový emblém symbolizuje väčšiu otvorenosť spoločnosti a jej skromnosť. Má tiež upútať pozornosť mladších zákazníkov, ktorí sa pohybujú v digitálnom svete a automobilku katapultovať do novej, elektrickej éry. Či bude úspešná, ukáže až čas. Na štarte má 4-dverové kupé i4, ktoré príde už budúci rok, SUV iX3 pre Čínu a tiež SUV iNEXT, ktoré má byť mníchovskou technologickou výkladnou skriňou, vrátane vyššej úrovne autonómneho riadenia.