Porsche sa trápi s plug-in hybridným kupé 911. Vlastne je to dobré

Porsche pripravuje odpoveď na otázku, ktorú nik nepoložil. Je ňou dobíjateľné Porsche 911. Ani sa nemožno čudovať, že s ním nie je spokojné. Prototypy zatiaľ nenapĺňajú predstavy automobilky zo Zuffenhausenu. A ani to netají.

17.03.2020 16:00
debata
Porsche už testuje prototypy pluginhybridných... Foto: Porsche
Porsche 911 - 2019 Porsche už testuje prototypy pluginhybridných verzií 911. Problémy mu však robí nadváha spôsobená ťažkými akumulátormi.
Porsche sa elektrifikácii rozhodne nebráni. V ponuke má fenomenálny elektrický Taycan aj plug-in hybridnú Panameru Turbo S E-Hybrid a Cayman Turbo S E-Hybrid, ktoré zakotvili rovno na výkonovom vrchole svojich modelových radov. Lenže elektrifikovať ikonické Porsche 911 je trochu ošemetnejšia záležitosť. Toto rokmi vycibrené kupé nie je len o výkone a akcelerácii v priamom smere, ale o dokonale vyvážených jazdných vlastnostiach. Každá zmena, tobôž taká zásadná, akou je plug-inhybridná elektrifikácia, môže celkom zničiť jeho reputáciu. A v Zuffenehausene to dobre vedia. Aj preto sa s príchodom 911 E-Hybrid neponáhľajú. Hoci práce sú v plnom prúde.

Napokon, nie je to tak dávno čo sám šéf Porsche, Oliver Blume, na tému 911 povedal: „Je to posledné auto, z ktorého plánujeme urobiť elektromobil, možno posledné na svete.“ V preklade to znamená, že deväťstojedenástka ostane verná spaľovaciemu motoru, pokiaľ to len bude možné. Je historicky pevne zviazaná so svojim plochým 6-valcovým „boxerom“ za zadnou nápravou. Problémy jej robí už aj pripravovaná plug-in hybridná verzia. „Máme prototypy, ale ich hmotnosť je na úrovni, ktorá sa nám nepáči. Ťažké akumulátory nie sú pri dvojdverovom kupé niečím, čo by nás uspokojovalo, priznal pre Top Gear Michael Steiner, člen predstavenstva.

V Zuffenhausene tak stále riešia otázku, či sa zbaviť nadváhy menšou zásobou akumulátorov, čo by znamenalo kratší elektrický dojazd a vyššie emisie, alebo znížiť výkon. „Je naozaj veľmi ťažké zladiť elektrifikáciu s charakterom tohto kupé. Žiaden z nápadov, ktoré sme sa pokúsili aplikovať, nebol zatiaľ dostatočne presvedčivý. Je totiž veľký rozdiel, keď robíte hybrid z nového auta alebo pridávate techniku do už existujúceho Porsche 911. Nechceme sa dostať do situácie, že zoberieme 100 kg nových komponentov a jednoducho ich hodíme na palubu,“ vysvetľuje Frank Walliser, šéf modelového radu 911.

Takže nové Porsche 911 E-Hybrid bude pravdepodobne ešte behom na dlhú trať. V Zuffenhausene si tiež budú musieť odpovedať na otázku, kam toto auto zaradiť a čím vlastne osloviť zákazníkov. Najmä ak od Porsche nik čosi podobné neočakáva. Zákazníci svoju deväťstojedenástku milujú aj bez batérií a elektromotorov. A ani sa niet čomu čudovať. Veď najnovšie Porsche 911 Turbo S s čisto benzínovým pohonom má pod kapotou 640 koní a na stovku šprintuje za fascinujúcich 2,7 sekundy. Čo by na tom asi tak mohol zlepšiť ťažký plug-in hybridný E-Hybrid?

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #plug-in hybrid #Porsche 911
Články podľa značiek