
Napokon, nie je to tak dávno čo sám šéf Porsche, Oliver Blume, na tému 911 povedal: „Je to posledné auto, z ktorého plánujeme urobiť elektromobil, možno posledné na svete.“ V preklade to znamená, že deväťstojedenástka ostane verná spaľovaciemu motoru, pokiaľ to len bude možné. Je historicky pevne zviazaná so svojim plochým 6-valcovým „boxerom“ za zadnou nápravou. Problémy jej robí už aj pripravovaná plug-in hybridná verzia. „Máme prototypy, ale ich hmotnosť je na úrovni, ktorá sa nám nepáči. Ťažké akumulátory nie sú pri dvojdverovom kupé niečím, čo by nás uspokojovalo, priznal pre Top Gear Michael Steiner, člen predstavenstva.
V Zuffenhausene tak stále riešia otázku, či sa zbaviť nadváhy menšou zásobou akumulátorov, čo by znamenalo kratší elektrický dojazd a vyššie emisie, alebo znížiť výkon. „Je naozaj veľmi ťažké zladiť elektrifikáciu s charakterom tohto kupé. Žiaden z nápadov, ktoré sme sa pokúsili aplikovať, nebol zatiaľ dostatočne presvedčivý. Je totiž veľký rozdiel, keď robíte hybrid z nového auta alebo pridávate techniku do už existujúceho Porsche 911. Nechceme sa dostať do situácie, že zoberieme 100 kg nových komponentov a jednoducho ich hodíme na palubu,“ vysvetľuje Frank Walliser, šéf modelového radu 911.
Takže nové Porsche 911 E-Hybrid bude pravdepodobne ešte behom na dlhú trať. V Zuffenhausene si tiež budú musieť odpovedať na otázku, kam toto auto zaradiť a čím vlastne osloviť zákazníkov. Najmä ak od Porsche nik čosi podobné neočakáva. Zákazníci svoju deväťstojedenástku milujú aj bez batérií a elektromotorov. A ani sa niet čomu čudovať. Veď najnovšie Porsche 911 Turbo S s čisto benzínovým pohonom má pod kapotou 640 koní a na stovku šprintuje za fascinujúcich 2,7 sekundy. Čo by na tom asi tak mohol zlepšiť ťažký plug-in hybridný E-Hybrid?