V testovacom polygóne Škody v Úhelnici spustila automobilka prevádzku úplne nového crashtestového laboratória. V porovnaní s tým predchádzajúcim má hala dvojnásobnú veľkosť. Meria až 180 metrov. Jej srdcom je dráha s elektrickým hnacím systémom, ktorá dokáže simulovať zrážku dvoch protiidúcich vozidiel s hmotnosťou do 3,5 tony rýchlosťou 65 km/h alebo čelný náraz vozidla s hmotnosťou do 3,5 tony do pevnej prekážky rýchlosťou až 120 km/h. Pri testoch simulujúcich bočný náraz na stĺp sú zas vozidlá umiestnené na takzvaných lietajúcich saniach „Flying Floor“, ktoré vymrštia vozidlo proti prekážke.
Hala tiež obsahuje technológie na simuláciu prevrátenia vozidla či bariérové vozíky pre testovanie nárazov zozadu. Všetky systémy sú navrhnuté tak, aby zvládli metodiku požadovanú európskym bezpečnostným konzorciom Euro NCAP. Proces „demolácie“ zachytáva výkonný kamerový systém s dvadsiatimi statickými a tridsiatimi palubnými vysokorýchlostnými kamerami, ktorému pomáha diódové osvetlenie s intenzitou až 100 000 luxov. Špecialitou laboratória je jeho pripravenosť testovať plug-in hybridy a elektromobily. V prípade vznietenia batérií po náraze môžu elektromobil uhasiť zaplavením v špeciálnej sekcii.
Posádkou testovacích vozidiel je rodina figurín, ktorú tvorí deväť dospelých a štyri deti rôzneho veku. Testovať tu plánujú nielen Škody, ale aj ďalšie koncernové modely. „Naše nové laboratórium nám umožní ešte reálnejšie simulácie dopravných nehôd. Je to základ ďalšieho zvyšovania bezpečnosti našich modelov. V budúcich rokoch budeme kapacity laboratória crashtestov naďalej zvyšovať. S novým testovacím zariadením preberáme ďalšiu časť zodpovednosti v rámci celého koncernu Volkswagen,“ povedal Christian Strube, člen predstavenstva Škody za oblasť technického vývoja.