Dacia Sandero 2021: Takto by mohlo vyzerať!

13.03.2020 16:00

Holandský AutoWeek vytvoril na základe špionážnych snímok predsériových Dacií Sandero ilustrácie pravdepodobného vzhľadu. Lacný rumunský hatchback veru lacno vyzerať nebude. Je to takmer isté.

Hodnotnejší vzhľad má priniesť širšia predná...
Hodnotnejší vzhľad má priniesť širšia predná maska a užšie reflektory. Či sa v nich objavia diódy je otázne. No ani xenónové výbojky by neboli na škodu. Autor: AutoWeek

Ešte tento rok, na septembrovom autosalóne v Paríži by mala Dacia ukázať tretiu generáciu dvojičiek Logan/Sandero. A ak sa náhodou žiaden autosalón konať nebude, statická premiéra je vraj naplánovaná na leto. Práce sú teda v plnom prúde. Predsériové prototypy brázdia verejné komunikácie v celej Európe. Samozrejme, v dokonalej kamufláži. Na základe ich snímok sa však holandský AutoWeek pokúsil demaskovať finálny dizajn Sandera. Jednoducho, virtuálne odstránil maskovacie fólie. A nemusí byť ďaleko od pravdy. Okrem základnej verzie tu máme dokonca aj Sandero Stepway.

AutoWeek predpokladá, že Sandero dostane širšiu prednú masku, užšie reflektory a viac modelovaný predný nárazník, vďaka čomu bude pôsobiť hodnotnejšie. Z profilu zaujme stúpajúca spodná línia okien v oblasti zadného stĺpika. Vďaka tomu budú môcť byť zadné svetlá umiestnené vyššie. LED technológiu ale asi očakávať nemôžme. Zato out-doorovú verziu s robustnou ochranou spodných partií karosérie áno. Čo je však podstatné, Sandero už nebude postavené na starej platforme B0, ktorej pôvod môžeme vystopovať až do druhej generácie Renaultu Clio z roku 1997. Využiť má oveľa modernejšiu platformou CMF-B, ktorú poznáme z nového Clia, Capturu alebo Nissanu Micra.

Sandero Stepway bude pôsobiť ešte...
Sandero Stepway bude pôsobiť ešte off-roadovejšie. Aj vďaka zvýšenému spodnému okraju okien, ktoré je inšpirované Renaultom K-ZE. Autor: AutoWeek

Aby však Logan ustál svoj post „lowcostu“, použije jej lacnejšiu verziu „Low Spec“. Zmenu si vynútila najmä plánovaná 48 V mild-hybridná technológia, ktorá by už nebola kompatibilná s platformou B0. Mild-hybrid má spojiť atmosférický 4-valec 1,6 E-Tec so štartér-generátorom a s malou li-ion batériou s kapacitou 1,2 kWh. Výkon má vzrásť až na 140 koní, čo znamená, že hybrid bude vôbec najvýkonnejšou verziou Loganu. Väčšia elektrifikácia neprichádza kvôli cene do úvahy. Okrem mild-hybridu máme počítať aj so známymi motormi – trojvalcami 1,0 SCe, preplňovaným 1,0 TCe a 4-valcovým dieselom 1,5 Blue dCi. V rovine špekulácií je ostrá verzia s preplňovaným 4-valcom 1,33 TCe s výkonom 110 kW.

Automatické prevodovky do úvahy kvôli cene pravdepodobne nepripadajú. Okrem nižších emisií má byť bonusom platformy CMF-B aj vyššia bezpečnosť, nižšia hmotnosť a viac priestoru pre posádku, ktorý bude výsledkom väčšieho rázvoru náprav. Na palubu sa má dostať modernejší infotainment s voľne stojacim dispejom a kompatibilitou so smartfómi cez Android Auto a Apple CarPlay. K novým kofortným prvkom by mohla pribudnúť automatická klimatizácia z Dusteru či bezkľúčové štartovanie. Moderné asistenčné systémy si možno tiež nájdu do Sandera cestu, ale za príplatok. Podľa neoficiálnych informácií by cena novinky mala vzrásť v porovnaní s druhou generáciou približne o 300 eur.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Dacia Sandero #Dacia Logan #Dacia
Články podľa značiek