Ešte tento rok, na septembrovom autosalóne v Paríži by mala Dacia ukázať tretiu generáciu dvojičiek Logan/Sandero. A ak sa náhodou žiaden autosalón konať nebude, statická premiéra je vraj naplánovaná na leto. Práce sú teda v plnom prúde. Predsériové prototypy brázdia verejné komunikácie v celej Európe. Samozrejme, v dokonalej kamufláži. Na základe ich snímok sa však holandský AutoWeek pokúsil demaskovať finálny dizajn Sandera. Jednoducho, virtuálne odstránil maskovacie fólie. A nemusí byť ďaleko od pravdy. Okrem základnej verzie tu máme dokonca aj Sandero Stepway.
AutoWeek predpokladá, že Sandero dostane širšiu prednú masku, užšie reflektory a viac modelovaný predný nárazník, vďaka čomu bude pôsobiť hodnotnejšie. Z profilu zaujme stúpajúca spodná línia okien v oblasti zadného stĺpika. Vďaka tomu budú môcť byť zadné svetlá umiestnené vyššie. LED technológiu ale asi očakávať nemôžme. Zato out-doorovú verziu s robustnou ochranou spodných partií karosérie áno. Čo je však podstatné, Sandero už nebude postavené na starej platforme B0, ktorej pôvod môžeme vystopovať až do druhej generácie Renaultu Clio z roku 1997. Využiť má oveľa modernejšiu platformou CMF-B, ktorú poznáme z nového Clia, Capturu alebo Nissanu Micra.
Aby však Logan ustál svoj post „lowcostu“, použije jej lacnejšiu verziu „Low Spec“. Zmenu si vynútila najmä plánovaná 48 V mild-hybridná technológia, ktorá by už nebola kompatibilná s platformou B0. Mild-hybrid má spojiť atmosférický 4-valec 1,6 E-Tec so štartér-generátorom a s malou li-ion batériou s kapacitou 1,2 kWh. Výkon má vzrásť až na 140 koní, čo znamená, že hybrid bude vôbec najvýkonnejšou verziou Loganu. Väčšia elektrifikácia neprichádza kvôli cene do úvahy. Okrem mild-hybridu máme počítať aj so známymi motormi – trojvalcami 1,0 SCe, preplňovaným 1,0 TCe a 4-valcovým dieselom 1,5 Blue dCi. V rovine špekulácií je ostrá verzia s preplňovaným 4-valcom 1,33 TCe s výkonom 110 kW.
Automatické prevodovky do úvahy kvôli cene pravdepodobne nepripadajú. Okrem nižších emisií má byť bonusom platformy CMF-B aj vyššia bezpečnosť, nižšia hmotnosť a viac priestoru pre posádku, ktorý bude výsledkom väčšieho rázvoru náprav. Na palubu sa má dostať modernejší infotainment s voľne stojacim dispejom a kompatibilitou so smartfómi cez Android Auto a Apple CarPlay. K novým kofortným prvkom by mohla pribudnúť automatická klimatizácia z Dusteru či bezkľúčové štartovanie. Moderné asistenčné systémy si možno tiež nájdu do Sandera cestu, ale za príplatok. Podľa neoficiálnych informácií by cena novinky mala vzrásť v porovnaní s druhou generáciou približne o 300 eur.