Automobilový trh sa v ázijskej krajine postupne spamätáva z koronavírusu, ktorý obmedzil predaje aj výrobu. Škoda na miestny trh uvádza modernizovaný Rapid a Rapid Spaceback. Zemepisná šírka, kde platia úplne odlišné emisné pravidlá, umožňuje na trh uviesť motor s technológiou, ktorú na Slovensku oplakali mnohí vodiči. Vozidlo po novom dostalo atmosférický štvorvalec 1,5 MPI, ktorý Škoda v Európe neponúka.
Pohonná jednotka, ktorá sa nespolieha na doping preplňovania, poskytuje výkon 111 koní. Výkon prechádza výlučne na predné kolesá prostredníctvom 5-stupňovej manuálnej prevodovky alebo automatu so šiestimi rýchlosťami. Agregát dosahuje maximálny krútiaci moment 145 Nm. Novinka plní emisnú normu China VI b, ktorá je v krajine záväzná od júna 2023. Škoda tvrdí, že priemerná spotreba motora je 5,6 litra benzínu na 100 km.
V Európe má nástupnícky model Scala podobný výkon (115 koní) vďaka trojvalcu 1,0 TSI, ktorý je spojený so 6-stupňovým manuálom alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG so 7 stupňami. S manuálom má motor oficiálne kombinovanú spotrebu 5,2 až 6,5 litra benzínu na 100 km.
Novinka je na čínskom trhu už dostupná. Záujemcovia si ju môžu objednať aj on-line. Rapid má prepracovaný exteriér aj interiér. Zvonku dostal nové predné aj zadné svetlá. Zmena sa dotkla aj predných svetiel. V interiéri sa nachádzajú nové doplnky a hlavne nový informačno-zábavný systém od spoločnosti Banma. Ide o spoločný podnik firiem Alibaba Group a SAIC Volkswagen. Nový systém je možné ovládať prostredníctvom 8-palcovej dotykovej obrazovky.
Číňania už dávno nepredstavujú nenáročnú klientelu, ktorá sa uspokojí s vozidlami s jednoduchou výbavou. Rapid v Číne ponúka ESP, klimatizáciu, cúvaciu kameru, monitorovanie tlaku v pneumatikách alebo konektivitu mobilných zariadení s informačno-zábavným systémom. SAIC Volkswagen už v Číne vyrobil 22 miliónov automobilov. Míľnik dosiahol práve modernizovaný Rapid.