VW ID.3 stoja bezmocne na dočasných parkoviskách. Väz im láme softvér

Elektrický hatchbcak ID.3 má byť budúcnosťou Volkswagenu. Jeho štart sa však môže omeškať. Desaťtisíce vyrobených vozidiel dnes automobilka skladuje kde sa dá. Skoro ako tie naftové z aféry Dieselgate.

20.03.2020 05:00
debata (6)
Nie, toto nie sú vykúpené a odstavené dieselové... Foto: Nextmove
VW ID.3 - 2020 Nie, toto nie sú vykúpené a odstavené dieselové Volkswageny v USA po afére Dieselgate. Toto je budúcnosť nemeckej automobilky. Desaťtisíce vyrobených elektromobilov ID.3 čaká na softvér. Bez neho sa ani nepohnú.

Koncern VW je podobne, ako ostatní európski automobiloví výrobcovia, paralyzovaný koronavírusom. To ale neznamená, že nemá aj iné problémy. Horšie je, že súvisia s jeho kľúčovým modelom – elektrickým hatchbackom ID.3. Ten ho má katapultovať do bezemisnej éry a zohrať podobne významnú rolu, ako kedysi Beetle a neskôr Golf. Lenže ako sa zdá, spustenia predaja ID.3 je vážne ohrozené. To napriek tomu, že z liniek závodu v Zwickau schádza už od 5. novembra vlaňajšieho roka. Automobilka sa síce so štartom ponáhľať nechcela, aj preto určila prvé dodávky zákazníkom až na leto, ale ani tento termín pravdepodobne nestihne.

V rámci programu testov vyrobených vozidiel samotnými zamestnancami firmy, ktoré mali odhaliť aj tie najmenšie chybičky, sa totiž ukázalo, že ID.3 má masívne problémy so softvérom. Ten je natoľko zložitý, že jeho vývoj zabral toľko času, ako vývoj samotného vozidla. A zdá sa, že ešte nie je na konci. Testovací jazdci totiž podľa nemeckého Manager Magazinu hlásili až 300 chýb denne. Automobilka vraj nasadila armádu technikov a programátorov, no „muchy“ zatiaľ nevychytala. Nemci síce tvrdia, že všetko ide podľa plánu, podľa ktorého má tento rok zísť z liniek 100 000 kusov, ale video na kanále Nextmove skôr naznačuje, že pravdy na tom je len polovica.

Text linky

Volkswagen síce už vyrobil približne 20 000 tisíc ID.3, ale bez softvéru, ktorý doň musí nahrať dodatočne, až keď odstráni všetky nedostatky. Zatiaľ ich je nútený skladovať kde sa dá. Napríklad na ploche letiska Altenburg, neďaleko Zwickau. Podľa odhadov sa len na tomto mieste nachádza viac ako 5 000 v podstate nefunkčných elektromobilov. Je to len mŕtvy hardvér bez potrebnej inteligencie. Pri pohľade na zábery sa vynára paralela so stovkami tisíc odstavených Volkswagenov v USA, ktoré musela automobilka po afére Dieselgate spätne odkúpiť od zákazníkov a uskladniť na dočasných plochách – starých letiskách či nefunkčných štadiónoch.

Volkswagen pritom plánuje vytvoriť ďalšie odstavné plochy, napríklad v Emdene, pre tisícky ďalších ID.3 bez „života“. Je paradoxné, že štart kariéry prvého rýdzo elektrického modelu, ktorý má za emisným megaškandálom urobiť hrubú čiaru, začína podobne, ako smrť dieselových Golfov či Passatov za Atlantikom. S najväčšou pravdepodobnosťou tak nebude môcť automobilka uspokojiť v plánovanom čase 35 000 zákazníkov, ktorí si už ID.3 objednali. Zatiaľ sa budú musieť záujemcovia o elektrický Volkswagen uspokojiť s malým e-up!-om a e-Golfom, ktorý je stále v ponuke a možno vydrží dlhšie ako sa plánovalo.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW ID.3
Články podľa značiek