Škoda Karoq zamieri do USA. Ale s logom VW

Plány vstupu Škody na severoamerický trh sa síce ešte nestali realitou, no jedna „škodovka“ za Atlantik predsa len zamieri. Okrídlený šíp na nej však nenájdete.

23.03.2020 16:00
debata (6)
VW Tarek je derivátom čínskej verzie Škody... Foto: auto.mail.ru
VW Tarek - USA VW Tarek je derivátom čínskej verzie Škody Karoq. V USA má doplniť ponuku SUV od Volkswagenu.

Škoda asi pred troma rokmi koketovala s myšlienkou zvýšiť svoj odbyt vstupom na nové trhy. A medzi tými potenciálnymi figurovali neoficiálne aj USA či Kanada. Špekulovalo sa tiež nad tým, že po afére Dieselgate, keď mal Volkswagen za Atlantikom totálne pošramotenú povesť, mohla byť práve Škoda s čistým kreditom riešením, ako na tomto trhu predať viac koncernových áut. Nič z toho sa však nestalo. Škoda bola natoľko úspešná, že jej výrobné kapacity nestíhali uspokojiť ani len Európu, nieto ešte obrí americký trh. No nakoniec sa jedna Škoda do USA predsa len dostane, i keď nie čistokrvná.

Na rozdiel od Čínskych verzií Śkody Karoq  VW... Foto: auto.mail.ru
VW Tarek - USA Na rozdiel od Čínskych verzií Śkody Karoq VW Tharu dostane tá americká 8-stupňovú automatickú prevodovku.

Volkswagen totiž za Atlantikom pokračuje vo svojej ofenzíve SUV. Okrem Tiguanu a Touaregu tam predáva napríklad aj nám neznámy Atlas. A čoskoro k nim pribudne nový najmenší súrodenec. Dostal meno Tarek a jeho základom nie je nič iné ako Škoda Karoq. I keď nie identická s tou európskou. Vychádza z predĺženej čínskej verzie, ktorá je zas súrodencom čínskeho Volkswagenu Tharu. A ten sa v ríši stredu prepracoval až do prvej desiatky najpredávanejších modelov. Osloviť má čoskoro aj Američanov. Karoq tak bude v USA a v Kanade predávaný s logom a dizajnom Volkswagenu.

Stane sa tak už čoskoro, čo potvrdzujú snímky testovacích prototypov nafotené v Mexiku, kde sa bude Tarek pre severoamerický kontinent vyrábať. Diesel pod kapotou nehľadajte. Americký „Karoq“ budú poháňať motory 1,4 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (140 kW). A keďže Američania milujú poriadne „automaty“ , dostane namiesto 7-stupňovej prevodovky DSG 8-stupňovú automatickú „skriňu“ s hydrodynamickým meničom. A, samozrejme, aj možnosť pohonu oboch náprav. Do predaja by mal Tarek zamieriť na budúci rok, ale tieto plány môže ľahko zahatať koronavírus.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Škoda #VW #Škoda-Auto #Škoda Karoq #VW Tharu #VW Tarek
Články podľa značiek