AvtoVaz: Korona - nekorona. Lada vyrába veselo ďalej!

Najväčší ruský výrobca áut zatiaľ pandémiu ochorenia COVID-19 ignoruje. Závod v Togliatti beží stále na plné obrátky. To napriek tomu, že v podniku už zaznamenali dva prípady infikovaných zamestnancov.

25.03.2020 18:00
debata
Linky závodu AvtoVaz v Toglatti bežia na plné... Foto: AvtoVAZ
Lada - produkcia AvtoVAZ Linky závodu AvtoVaz v Toglatti bežia na plné obrátky. Koronavírus ich vraj v dohľadnej dobe nezastaví.

Automobilová výroba utíchla v Európe aj v USA. V Číne, ktorá bola pandémiou zasiahnutá ako prvá, sa produkcia áut po potlačení nákazy pomaly rozbieha. Aj to len čiastočne a za prísnych protiinfekčných pravidiel, vrátane monitorovania zamestnancov. V Rusku to ale vidia inak. Najväčší výrobca automobilov AvtoVaz, ktorý produkuje známe Lady, neplánuje v súvislosti s pandémiou žiadne obmedzenia výroby. To síce neprekvapuje, keďže Rusko sa stavia k rizikám zatiaľ veľmi vlažne, ale tamojšia spoločnosť patrí do aliancie Renault-Nissan, ktorá dobre vie, čo pandémia znamená.

V AvtoVaze vlastní 68-percentný kontrolný balík Renault, pričom všetky jeho európske linky momentálne stoja. Od Francúzska cez Španielsko, Portugalsko až po Slovinsko, nevynímajúc fabriku Dacie v rumunskej Pitešti. Závod v Togliatti pritom zamestnáva 35 000 ľudí, čo naozaj nie je málo. Rusko má zatiaľ 444 evidovaných prípadov nakazenia koronavírusom a región Samara, kam patrí Togliatti, nie je výnmkou. Čo je však podstatné, už v sobotu (21. marca) boli oznámené dva prípady infekcie priamo v závode AvtoVazu. No vyhlásenie vedenia podniku k možným rizikám, je jednoznačné.

„Situácia je pod kontrolou. Všetko funguje. V súčasnosti neexistuje zámer revidovať výrobu z dôvodu epidémie," uviedol hovorca spoločnosti. Lada po zistení týchto prípadov, ktoré mali do činenia s cestovateľskou anamnézou, poslala zamestnancov do karantény, preverila všetkých, ktorí s nimi prišli do kontaktu, a dezinfikovala ich pracoviská. AvtoVaz tiež zriadil krízový štáb. Či to však bude stačiť, ukáže až čas. Váhanie, či dokonca ignorovanie rizík, sa môže rýchlo vypomstiť. Lada je stále jednotkou ruského trhu pred Kiou, Hyundaiom, materským Renaultom a Toyotou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #AvtoVaz #koronavírus
Články podľa značiek