
BMW ohúrilo svet svojím pluginhybridným superšportom s 3-valcom 1,5 TwinPower Turbo, elektromotorom na prednej náprave, celokarbónovou karosériou a krídlovými dverami už v roku 2013. Toto auto akoby pochádzalo z celkom inej planéty. Napriek tomu išlo o sériový model, ktorý dostal v roku 2018 dokonca otvorenú verziu Roadster. Predaje nesmierne drahej technologickej hračky, ktorú v Mníchove nacenili podobne ako vlajkovú loď 760 Li, však nikdy celkom nenaplnili očakávania BMW. Z liniek lipského závodu zišlo v priebehu siedmich rokov približne 20 000 exemplárov. To je asi toľko, koľko predá Porsche z modelu 911 v Európe za jeden rok.
Dnešné časy síce elektrifikácii hrajú do kariet, ale projekt i8 bol pre automobilku jednoducho nerentabilný. Tak trochu predbehol dobu a to mu bolo osudné. Malý objem predaja navyše nemal a ani nemá takmer žiadny vplyv na znižovanie flotilových emisií. A tak padlo definitívne rozhodnutie – i8 skončí bez nástupcu. Linky sa zastavia v polovici apríla. BMW už vyzvalo zákazníkov aby uzavreli všetky otvorené objednávky, pretože neskôr ich nebude možné uspokojiť. O neúspechu sa však hovoriť rozhodne nedá. BMW i8 sa totiž stalo najúspešnejším elektrifikovaným superšportom a stalo sa tiež technologickým základom pre mnohé plug-in hybridné modely značky. Navždy ostane zapísané v histórii ako jeden z najodvážnejších projektov v automobilovom priemysle. Ak máte teda záujem, treba sa poponáhľať. Navyše, dopredaj znamená zľavy. Niet pritom pochýb, že z tohto auta sa čoskoro stane zberateľský klenot. Čosi podobné len tak ľahko nevznikne. Automobilový priemysel prechádza v súvislosti so znižovaním emisií obrovskou a nesmierne drahou transformáciou, takže na imidžové projekty typu i8 nie je tá správna doba. Naopak, portfólio automobiliek „redne“. Z dôvodu šetrenia musí ísť bokom všetko, čo nezarába a tiež všetko, čo kazí emisný priemer. Pandémia koronavírusu môže tieto škrty ešte umocniť.