BMW i8: Mníchovský ‘batmobil‘ končí. Nech mu je zem ľahká...

Stane sa to, čo mnohí už dlho očakávali. Napriek tomu, že bavorský karbónový superšport i8 vystihuje svojou elektrifikovanou povahou súčasný trend v automobilovom priemysle, skončí bez nástupcu. O neúspechu sa ale hovoriť nedá. Toto auto bolo, je a bude úžasné.

30.03.2020 12:00
debata (2)
BMW i8 sa so svetom lúči fotografiou z depozitu... Foto: BMW
BMW i8 BMW i8 sa so svetom lúči fotografiou z depozitu múzea. Fascinujúci superšport síce nenaplnil predajné očakávania, ale svoju úlohu splnil. Sériové BMW si od neho „požičali“ technológiu TwinPower Turbo, plug-in hybridný pohon či masívne nasadenie kompozitných materiálov.

BMW ohúrilo svet svojím pluginhybridným superšportom s 3-valcom 1,5 TwinPower Turbo, elektromotorom na prednej náprave, celokarbónovou karosériou a krídlovými dverami už v roku 2013. Toto auto akoby pochádzalo z celkom inej planéty. Napriek tomu išlo o sériový model, ktorý dostal v roku 2018 dokonca otvorenú verziu Roadster. Predaje nesmierne drahej technologickej hračky, ktorú v Mníchove nacenili podobne ako vlajkovú loď 760 Li, však nikdy celkom nenaplnili očakávania BMW. Z liniek lipského závodu zišlo v priebehu siedmich rokov približne 20 000 exemplárov. To je asi toľko, koľko predá Porsche z modelu 911 v Európe za jeden rok.

Dnešné časy síce elektrifikácii hrajú do kariet, ale projekt i8 bol pre automobilku jednoducho nerentabilný. Tak trochu predbehol dobu a to mu bolo osudné. Malý objem predaja navyše nemal a ani nemá takmer žiadny vplyv na znižovanie flotilových emisií. A tak padlo definitívne rozhodnutie – i8 skončí bez nástupcu. Linky sa zastavia v polovici apríla. BMW už vyzvalo zákazníkov aby uzavreli všetky otvorené objednávky, pretože neskôr ich nebude možné uspokojiť. O neúspechu sa však hovoriť rozhodne nedá. BMW i8 sa totiž stalo najúspešnejším elektrifikovaným superšportom a stalo sa tiež technologickým základom pre mnohé plug-in hybridné modely značky. Navždy ostane zapísané v histórii ako jeden z najodvážnejších projektov v automobilovom priemysle. Ak máte teda záujem, treba sa poponáhľať. Navyše, dopredaj znamená zľavy. Niet pritom pochýb, že z tohto auta sa čoskoro stane zberateľský klenot. Čosi podobné len tak ľahko nevznikne. Automobilový priemysel prechádza v súvislosti so znižovaním emisií obrovskou a nesmierne drahou transformáciou, takže na imidžové projekty typu i8 nie je tá správna doba. Naopak, portfólio automobiliek „redne“. Z dôvodu šetrenia musí ísť bokom všetko, čo nezarába a tiež všetko, čo kazí emisný priemer. Pandémia koronavírusu môže tieto škrty ešte umocniť.
BMW i8 Roadster - 2018
BMW i8 Roadster - 2018
+21BMW i8 Roadster - 2018

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW i8
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek