Lada zmodernizovala továreň v Togliatti. Chce vyrábať rýchlejšie a kvalitnejšie

Kým väčšina automobilových fabrík hlási pre pandémiu choroby COVID-19 odstavenie výroby, ruský AvtoVAZ v ničom nepoľavuje. Navyše zavádza rozsiahlejšiu robotizáciu výroby.

07.04.2020 18:00
5297101 Foto:
V domovskom závode značky Lada sa okrem automobilov pre ruský trh vyrábajú aj súčiastky distribuované do zahraničných fabrík aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
4

Ruský výrobca, ktorý patrí pod alianciu Renault-Nissan-Mitsubishi, začal s vynovením továrne v meste Togliatti už koncom minulého roku. V domovskom závode značky Lada sa totiž okrem automobilov pre ruský trh vyrábajú aj súčiastky distribuované do zahraničných fabrík aliancie a tie musia spĺňať vyššie kvalitatívne štandardy. V neposlednom rade ide o optimalizovanie výroby, čo sa prejaví na znížení nákladov.

Továreň značky Lada v Togliatti
Továreň
		značky Lada v Togliatti
+14Továreň značky Lada v
		Togliatti

Najvýraznejšou zmenou je zdokonalenie montážnej linky pre Ladu Granta, ktorá sa skrátila o 560 metrov, čím sa znížil počet vozidiel na linke, vďaka čomu vzrástla kvalita výroby. Okrem toho došlo k redukcii počtu dopravníkov a do procesu sa zapojilo osem robotických vozíkov pre automatické dodávanie komponentov na jednotlivé časti linky. Vozíky sú synchronizované s rýchlosťou linky a vďaka nim sa dodržovanie dodávacieho rytmu zlepšilo o 23 %.

Ďalšou súčasťou modernizácie je osem robotov... Foto: Lada
6258226 Ďalšou súčasťou modernizácie je osem robotov zodpovedných za zváranie kľúčových spojov rámu a karosérie pre fixáciu geometrie vyrábaného automobilu.

Ďalšou súčasťou modernizácie je osem robotov zodpovedných za zváranie kľúčových spojov rámu a karosérie pre fixáciu geometrie vyrábaného automobilu. Ide o linku pre zváranie modelov Xray a Largus, na ktorej už dohromady pracuje trinásť robotov, pričom nasadenie ďalších dvoch je naplánované na leto tohto roku.

Lada by mohla postupne dobehnúť náskok... Foto: Lada
5297096 Lada by mohla postupne dobehnúť náskok európskej konkurencie.

Výkonný viceprezident pre riadenie výroby a dodávateľského reťazca Michail Riabov sa vyjadril, že závod sa snaží implementovať čo najviac zahraničných postupov výroby, z čoho následne budú profitovať nielen zamestnanci, ale aj zákazníci.

Ide o veľmi ambiciózne plány, ktoré by mohli ruskej automobilke pomôcť dobehnúť náskok európskej konkurencie v efektivite výroby a následne tak zvýšiť jej konkurencieschop­nosť na západných trhoch. Momentálne však automobily značky Lada nespĺňajú prísne emisné normy Európskej únie, takže rozhodujúce bude zmodernizovať pohonné jednotky. S tým by mohla pomôcť rumunská Dacia patriaca pod Renault, ktorá je napriek nízkonákladovej reputácii veľmi úspešná a vo francúzsko-japonskej aliancii rozhodne nie je do počtu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
4 debata chyba
Viac na túto tému: #výroba #Togliatti #Lada #AvtoVaz
Články podľa značiek