JATO: Nepremožiteľný Golf zaváhal. V predajoch ho tromflo Clio!

V Európe má VW Golf dominantné postavenie, no občas sa stane, že ho niekto z konkurentov predstihne. Tentoraz sa to podarilo Renaultu Clio a príčinou nie je koronavírus.

31.03.2020 12:00
debata (3)
Kým Clio stihlo generačnú výmenu v poslednom... Foto: Renault
Renault Clio - 2019 Kým Clio stihlo generačnú výmenu v poslednom kvartáli minulého roku, Golfu sa to podarilo až v posledných dňoch roka 2019.
Štatistika registrácií vozidiel v Európe od britskej analytickej spoločnosti JATO Dynamics za február dokazuje, že aj bestseller rangu Volkswagenu Golf môže zažiť slabšie obdobie. Hoci rozdiel medzi ním a prvým Renaultom Clio je len 179 zaregistro­vaných vozidiel, ide o anomáliu, na ktorú nie sú európske trhy príliš zvyknuté.

Ako hlavný dôvod by sa mohla núkať pandémia ochorenia COVID-19, lenže štatistka porovnáva registrácie z februára tohto roka, keď kríza na starom kontinente len začínala. Navyše štatistiky z marca budú odzrkadľovať celkový prepad registrácií všetkých značiek a modelov naprieč automobilovým priemyslom.

Hlavnú príčinu zmeny na čele európskych tabuliek môžeme hľadať v príchode nových generácií oboch modelov. Kým Clio stihlo generačnú výmenu v poslednom kvartáli minulého roku, Golfu sa to podarilo až v posledných dňoch roka 2019. Clio novej generácie, tak už stihlo v februári doraziť k väčšine zákazníkov, kým mnoho budúcich majiteľov ôsmej generácie Golfu na svoj automobil ešte len čaká.

Z poradia má radosť aj koncern PSA, ktorého sesterské modely skončili na tretej a na štvrtej priečke s medziročným nárastom registrácií. Konkrétne ide o Peugeot 208 a Opel Corsa. Prekvapením je piate miesto Fiatu Panda, ktorý nestráca na obľube a dokonca jeho medziročné registrácie stúpli o 10 %.

Zaujímavým úkazom je 24. a 25. priečka, ktoré obsadili stálice segmentu strednej triedy, a to BMW radu 3 a Volkswagen Passat. Hoci ide o veľmi rozšírené modely na európskych trhoch, ich popularita klesá pre obľubu segmentu SUV. Lenže vo februári zaznamenali medziročný nárast registrácií o 73, respektíve o 54 %. To by mohlo naznačovať opätovný nárast záujmu o tradičný segment sedanov a kombi. Dôvodom však môže byť aj príchod novej generácie mníchovského modelu a rozsiahla modernizácia toho wolfsburgského.

Štatistika registrácií modelov v Európe podľa JATO Dynamics (február 2020)

Poradie Model Počet zaregistrovaných kusov Medziročný nárast/pokles (v %)
1. Renault Clio 24.914 –4
2. Volkswagen Golf 24.735 –21
3. Peugeot 208 20.923 +7
4. Opel Corsa 18.406 +7
5. Fiat Panda 17.680 +10
6. Ford Focus 16.730 –10
7. Citroën C3 16.254 –18
8. VW Polo 16.181 –28
9. Škoda Octavia 14.853 –11
10. Toyota Yaris 14.488 –10
11. Ford Fiesta 14.239 –17
12. Peugeot 3008 14.175 –10
13. VW T-Roc 13.886 –22
14. Nissan Qashqai 13.680 –13
15. Toyota Corolla 13.564
16. VW Tiguan 13.403 –19
17. Fiat 500 13.344 +15
18. Renault Captur 12.905 –20
19. Dacia Sandero 12.541 –21
20. Mercedes-Benz triedy A 12.318 –1
21. VW T-Cross 11.610
22. Peugeot 2008 11.356 –20
23. Peugeot 308 10.715 –18
24. BMW radu 3 10.629 +73
25. VW Passat 10.554 +54

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Renault #JATO Dynamics #Renault Clio #Volkswagen Golf
Články podľa značiek