Automobilové výstavy bojujú už niekoľko rokov o prežitie. Sú drahé a nezvládajú súboj so sociálnymi sieťami. Výsledok? Málo vystavovateľov – malá návštevnosť. Krutú realitu stihli okúsiť na vlastnej koži aj tie najväčšie autosalóny. Nevynímajúc Detroitský, Parížsky, vo Frankfurte nad Mohanom či v Ženeve. A do toho všetkého prišiel koronavírus. Najprv bol na poslednú chvíľu zrušený marcový autosalón v Ženeve, následne organizátor posunuli termín motoršou v Šanghaji, podobne sa zachovali aj usporiadatelia aprílového autosalónu v New Yorku a tí v Detroite pred pár dňami oznámili, že najväčšia severoamerická prehliadka áut sa odsúva z júna 2020 na jún 2021.
Do zoznamu skazy už chýbal len septembrový autosalón Paríži. Netrvalo dlho a máme tu výsledok. Organizátori Mondial de l‘automobile Paris vydali vyhlásenie, že jesenná autošou sa „vzhľadom na vážnosť zdravotnej krízy a následné hospodárske šoky, ktoré zasiahli automobilový priemysel, nemôže uskutočniť v pôvodnom formáte na výstavisku Porte de Versailles“. Čo to presne znamená, nie je jasné, pretože k jednoznačnému zrušeniu zatiaľ nedošlo. Lenže topiaci sa aj slamky chytá. Usporiadatelia sa snažia celkom nezavrieť zadné vrátka, no najskôr ide o naivitu. Už ostatný a možno aj posledný ročník 2018 bol z hľadiska účasti automobiliek hotovou katastrofou.
Skôr to vyzerá, že pod Eiffeleovkou autá tento rok a ani v tých nasledujúcich neuvidíme. Nepomôže zmena miesta, termínu ani formátu. Podobne to môže dopadnúť na budúci rok s Detroitom či autosalónom IAA, ktorý sa má presunúť z Frankfurtu nad Mohanom do Mníchova. Je nemysliteľné, že by automobilky zasiahnuté obrovskými ekonomickými stratami mali chuť investovať do výstav s nejasným výsledkom. Koronavírus tak tentoraz nie je príčinou zániku tradičných automobilových výstav, ale skôr ranou z milosti pred ich neodvratnou a bolestivou smrťou.