Koľko stoja automobilky zastavené linky? Tu je šokujúca odpoveď

02.04.2020 16:00

Šéf koncernu VW Herbert Diess kvantifikoval straty, ktoré vyplývajú automobilke z uzavretia európskych fabrík pre koronavírus. Ide o astronomické sumy. Ak sa pandémiu nepodarí dostať pod kontrolu v rozumnom čase, prepúšťanie bude nevyhnutné, tvrdí.

Takýto výrobný ruch momentálne vo Volkswagene...
Takýto výrobný ruch momentálne vo Volkswagene neexistuje. Jeho linky stoja prakticky na celom svete a nik nevie dokedy. Ak sa nepodarí koronavírus dostať pod kontrolu, hrozí masívne prepúšťanie. Autor: Volkswagen

Pandémia koronávírusu zasiahla tvrdo aj koncern Volkswagen. Ten približne v polovici marca zastavil produkciu vo väčšine svojich výrobných závodov s výnimkou Číny. Horšie je, že nik nevie, kedy sa linky opäť rozbehnú. Pôvodne plánovaný termín 9. apríla sa ukázal ako nereálny a žiaden nový neexistuje. Pre druhého najväčšieho výrobcu áut planéty to znamená obrovské straty. A presne o tom sa rozhovoril Herbert Diess, šéf koncernu VW pre nemeckú televíznu stanicu ZDF.

„Nemáme prakticky žiadne predaje ani zisky. Pritom musí automobilka hradiť týždenne fixné náklady vo výške dvoch miliárd eur. Výnimkou je len Čína, kde je však odbyt stále len na 50-tich percentách pôvodnej úrovne,“ približuje dramatickú situáciu Diess. „Musíme prehodnotiť možnosti výroby. Nemecko bude potrebovať tvrdú disciplínu. Krízou prejdeme bez prepúšťania len vtedy, pokiaľ dostaneme problém pod kontrolu, tak ako sa to podarilo v Číne, Kórei a v niektorých ďalších ázijských štátoch. A to vyžaduje ostrý zásah,“ citovala Diessa agentúra Reuters.

Automobilka sa momentálne snaží nájsť spôsob, ako obnoviť výrobu za prísnych epidemiologických podmienok. Napríklad dodržiavaním povinných vzdialeností zamestnancov a nekompromisnou dezinfekciou. Nie je to však jednoduché, keďže jednotlivé pracoviská na výrobných linkách neboli navrhované s takouto požiadavkou. Problémom je tiež nedostatok ochranných prostriedkov. Na riešenie krízového stavu má Volkswagen zaistené zdroje vo výške 20 miliárd eur z úverových zdrojov.

Pri súčasných fixných nákladoch je to ale suma, ktorá vydrží maximálne desať týždňov. Tento automobilový „obor“ totiž prevádzkuje 124 závodov po celom svete, z ktorých 72 je v Európe a z toho 28 v Nemecku. Vlastní značky VW, Audi, Seat Škoda, ale aj výrobcov nákladných áut MAN a Scania či taliansku motocyklovú značku Ducati, v ktorých pracuje 671 000 zames­tnancov. Pripomeňme, že škandál Dieselgate stál automobilku približne 35 miliárd eur. Koronavírus však pre ňu môže byť oveľa drahší.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW #Volkswagen #pandémia #koronavírus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek