Renault testuje nabíjanie počas jazdy. Do praxe má však ďaleko

08.04.2020 16:00

Zdĺhavé a nudné nabíjanie elektromobilov odrádza zákazníkov od ich kúpy. Zmeniť by to mohla technológia dynamického nabíjania. Nekonečné zastávky na nabíjacích staniciach sa možno potom stanú minulosťou.

Renault verí, že indukčné nabíjanie počas jazdy...
Renault verí, že indukčné nabíjanie počas jazdy by mohlo prispieť k väčšiemu rozšíreniu elektromobilov. Odstránilo by totiž dlhé zastávky na nabíjacích staniciach. Autor: Renault

Renault je európskym priekopníkom elektromobility. Napokon jeho Zoe je najpredávanejším elektromobilom v Európe. A hoci po modernizácii z minulého roka zvládne tento mestský model na jedno nabitie až 395 km, do budúcnosti to stačiť nemusí. Väčšia kapacita akumulátorov však znamená aj dlhší čas nabíjania, či už z domácej siete, alebo na verejných nabíjacích staniciach. Práve tento faktor mnohých odrádza od kúpy elektrického auta. Renault však verí, že dlhé zastávky na nabíjacích staniciach by sa mohli stať v budúcnosti minulosťou. Umožní to technológia bezdrôtového nabíjania počas jazdy.

Renault pracuje na dynamickom indukčnom nabíjaní (DEVC) už niekoľko rokov. Prvé reálne testy uskutočnili v máji 2017 na špeciálnej trati vo francúzskom Satory. Dve vozidlá Renault Kangoo Z.E. boli nabíjané pri rýchlosti 100 km/h. Na projekte s názvom Fabric spolupracoval so spoločnosťami Qualcomm Technologies a Vedecom. Tie sa postarali o vybudovanie testovacej dráhy s integrovanou cievkou pre indukčné nabíjanie. Renault zas upravil sériové elektromobily Kangoo Z.E., aby boli schopné prijímať energiu z cesty. Experimenty ukázali, že nabíjanie počas jazdy je možné až do rýchlosti 110 km /h.

V druhej fáze projektu, ktorá odštartuje v druhej polovici roku 2022, sa majú okrem iného vybudovať indukčné systémy v mestskej časti Paríža a v oblasti Versailles. Pre elektromobily by to bola obrovská úľava, pretože vďaka „indukčným cestám“ by sa mohli zbaviť veľkého objemu ťažkých akumulátorov. Stačila by menšia kapacita pre jazdu v meste a na dlhších trasách by sa nabíjali z cestnej infraštruktúry. Podobný projekt beží aj na švédskom ostrove Gotland, kde vzniká trasa s dĺžkou 1,6 km, ktorá umožní dynamické nabíjanie elektrickým autobusom a kamiónom medzi letiskom a centrom mesta Visby.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Renault #elektromobily #dynamické nabíjanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek