Renault testuje nabíjanie počas jazdy. Do praxe má však ďaleko

Zdĺhavé a nudné nabíjanie elektromobilov odrádza zákazníkov od ich kúpy. Zmeniť by to mohla technológia dynamického nabíjania. Nekonečné zastávky na nabíjacích staniciach sa možno potom stanú minulosťou.

08.04.2020 16:00
debata (1)
Renault verí, že indukčné nabíjanie počas jazdy... Foto: Renault
Renault - dynamické nabííjanie Renault verí, že indukčné nabíjanie počas jazdy by mohlo prispieť k väčšiemu rozšíreniu elektromobilov. Odstránilo by totiž dlhé zastávky na nabíjacích staniciach.

Renault je európskym priekopníkom elektromobility. Napokon jeho Zoe je najpredávanejším elektromobilom v Európe. A hoci po modernizácii z minulého roka zvládne tento mestský model na jedno nabitie až 395 km, do budúcnosti to stačiť nemusí. Väčšia kapacita akumulátorov však znamená aj dlhší čas nabíjania, či už z domácej siete, alebo na verejných nabíjacích staniciach. Práve tento faktor mnohých odrádza od kúpy elektrického auta. Renault však verí, že dlhé zastávky na nabíjacích staniciach by sa mohli stať v budúcnosti minulosťou. Umožní to technológia bezdrôtového nabíjania počas jazdy.

Renault pracuje na dynamickom indukčnom nabíjaní (DEVC) už niekoľko rokov. Prvé reálne testy uskutočnili v máji 2017 na špeciálnej trati vo francúzskom Satory. Dve vozidlá Renault Kangoo Z.E. boli nabíjané pri rýchlosti 100 km/h. Na projekte s názvom Fabric spolupracoval so spoločnosťami Qualcomm Technologies a Vedecom. Tie sa postarali o vybudovanie testovacej dráhy s integrovanou cievkou pre indukčné nabíjanie. Renault zas upravil sériové elektromobily Kangoo Z.E., aby boli schopné prijímať energiu z cesty. Experimenty ukázali, že nabíjanie počas jazdy je možné až do rýchlosti 110 km /h.

V druhej fáze projektu, ktorá odštartuje v druhej polovici roku 2022, sa majú okrem iného vybudovať indukčné systémy v mestskej časti Paríža a v oblasti Versailles. Pre elektromobily by to bola obrovská úľava, pretože vďaka „indukčným cestám“ by sa mohli zbaviť veľkého objemu ťažkých akumulátorov. Stačila by menšia kapacita pre jazdu v meste a na dlhších trasách by sa nabíjali z cestnej infraštruktúry. Podobný projekt beží aj na švédskom ostrove Gotland, kde vzniká trasa s dĺžkou 1,6 km, ktorá umožní dynamické nabíjanie elektrickým autobusom a kamiónom medzi letiskom a centrom mesta Visby.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #elektromobily #dynamické nabíjanie
Články podľa značiek