To, že elektrický pohon áut je budúcnosťou dopravy, sa nedá poprieť. Po vyčerpaní fosílnych palív nám nič iné ani nezostane. Otázkou je, či zvíťazia batériové elektromobily, alebo elektromobily s palivovými článkami, ktoré fúziou vodíka a kyslíka vytvárajú elektrickú energiu. V prospech tých prvých hovorí rozrastajúca sa elektrická infraštruktúra, v prospech tých druhých zas úľava od ťažkých a drahých akumulátorov a tiež rýchle tankovanie. Kým však väčšina automobiliek presadzuje batériové vozidlá, niektoré značky vodíku stále veria. K Honde, Toyote či Hyundaiu sa teraz pridáva BMW.
Mníchov potvrdil, že v roku 2022 privedie na svet BMW X5 s palivovými článkami. Napokon, s vodíkom má dlhoročné skúsenosti. Venovalo sa mu intenzívne už v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch a prevádzkovalo flotilu 12-valcových limuzín BMW 760hL. Neskôr však zmenilo stratégiu a rozhodlo sa vodík nespaľovať, ale využiť v palivových článkoch. Od roku 2013 na nich spolupracuje s japonskou Toyotou, ktorá už vyrába druhú generáciu sériového sedanu Mirai. Naposledy sa vodíkom BMW „blyslo“ vlani, keď predstavilo koncept i Hydrogen Next.
Práve táto štúdia by sa mala stať základom sériového vodíkového SUV X5. Použije elektromotor z elektrického iX3, ktoré začne predávať automobilka v Číne, no zdrojom energie sa stanú namiesto akumulátorov palivové články. Vodík bude uložený vo dvoch nádržiach, ktoré uskladnia pri tlaku 700 barov šesť kilogramov paliva. To by malo zabezpečiť dostatočný dojazd. Tankovanie nemá zabrať viac ako štyri minúty. Okrem toho si ale vodíkové X5 zachová aj menší li-ion akumulátor, ktorý zachytí energiu z rekuperácie a zároveň poskytne dodatočnú energiu pre akceleráciu.