Epidémia koronavírusu zasiahla aj novučičkú fabriku Tesly v Číne. Len čo v januári začala produkovať prvé modely Tesla 3, musela výrobu na základe nariadení čínskej vlády zastaviť počas predĺžených novoročných sviatkov od 26. januára do 10. februára. Išlo o snahu spomaliť šírenie koronavírusu. Po odstávke sa ale podarilo linky opäť rozbehnúť, a čo je podstatné, aj vďaka podpore čínskej vlády. Tesla dostala 10 000 masiek, dezinfekčné prostriedky, teplomery a ďalšie materiály, ktoré spoločnosti umožnili reštartovať továreň hneď po lunárnej prestávke, teda v čase, keď iné čínske automobilky ešte stáli.
Čína tiež americkému producentovi elektromobilov poskytla ubytovacie zariadenia pre zamestnancov po vypuknutí pandémie. Miestne médiá to označili za širšie prijatie tohto zahraničného podniku v Číne a za symbol otvárania sa Číny globálnej konkurencii. Tesla totiž ako jeden z mála výrobcov nevytvoril spoločný podnik s čínskym partnerom alebo štátom. Elon Musk si dokázal nakloniť čínske úrady dokonca aj v čase čínsko-americkej obchodnej vojny. „Vzhľadom na to, že spoločnosť Tesla má pokrokovú technológiu elektrických vozidiel a očakáva sa, že tento rok zaznamená silný dopyt po modeli Tesla 3 v Číne, bolo logické, že vláda na ňu nezabudla,“ povedal Yale Zhang, zakladateľ poradenskej spoločnosti AutoForesight v Šanghaji.
Podpory sa Tesla dočkala aj zo strany vládnej agentúry Lingang Human Resources, ktorá koordinuje zamestnávanie v tejto oblasti a umožnila Tesle počas epidémie prijať viac ako 100 nových pracovníkov. Vláda dokonca tlačila na čínskych dodávateľov komponentov pre Teslu, aby čo najskôr za prísnych hygienických opatrení obnovili výrobu. Čínske médiá tak obleteli obrázky pribúdajúcich nových sedanov 3 v areáli Tesly neďaleko Šanghaja, uprostred epidémie, keď bol čínsky automobilový priemysel prakticky ochromený. Samozrejme, stretlo sa to aj s kritikou.
Lenže vláda nenechala Teslu padnúť a navyše ju oslobodila od platenia dane z pridanej hodnoty vo výške 10 %, čo zväčša robí len na podporu domácich výrobcov. „Skutočnosť, že spoločnosť Tesla získala výraznú vládnu podporu na prekonanie súčasnej krízy, ukazuje, že Čína plní svoje sľuby zaobchádzať so zahraničnými firmami rovnako ako s domácimi,“ uviedol Ivan Su, analytik Morningstar v Hongkongu. Výroba Tesly v Číne je ďalším príkladom toho, ako môžu európske vlády podporiť automobilky v Európe počas epidémie.