Staršie automobily poháňané vznetovými motormi rozhodne vypúšťajú priveľké množstvo NOx. Lenže tie najnovšie plniace normu Euro 6 sú z ekologického hľadiska veľmi prínosné. Nielenže dokážu odfiltrovať oxidy dusíka, ale vďaka vyššej účinnosti v porovnaní s benzínovými autami, vypúšťajú do ovzdušia menej oxidu uhličitého.
Lenže démonizácia naftového pohonu spôsobila, že vznetové agregáty sú hádzané do jedného vreca. Obhajcovia spaľovacích motorov doposiaľ nemali možnosť dokázať, že výrazné obmedzenie používania áut so spaľovacími motormi nepostačuje na celkové zlepšenie kvality ovzdušia. Za ekologickú alternatívu sa pritom pokladajú elektromobily, no tie vo väčšine prípadov využívajú elektrickú energiu vyrobenú v uhoľných elektrárňach.
Pandémia ochorenia COVID-19 však „splnila sen“ odporcov spaľovacích motorov. Ako uvádza nemecký internetový portál Focus.de hustota cestnej dopravy sa medziročne znížila o 40 %, no merania v okolí Stuttgartu – jednom z najznečistenejších regiónov v Nemecku – ukazujú, že koncentrácia oxidov dusíka sa v marci medziročne zvýšila. Zarážajúce však je, že v okolí švábskej metropoly je registrovaných len 3,6 % naftových osobných áut spĺňajúcich emisnú normu EURO 4 alebo nižšiu a iba 6,6 % tých, čo spĺňajú EURO 5.
Koronavírus sa tak svojím spôsobom môže pričiniť o záchranu naftového pohonu aj v budúcnosti. Nemecký minister dopravy Winfried Hermann pred koronakrízou zákazy vjazdu naftových áut do miest podporoval, no pod vplyvom nových okolností sa vyjadril, že bude požadovať odklad ďalších obmedzení, ktoré mali začať platiť od júla tohto roka.