Príves austrálskej spoločnosti OzXcorp rieši hneď niekoľko nevýhod klasických prívesov. Ťahanie tých bežných sa totiž nezaobíde bez vyššej spotreby paliva, horšej dynamiky a navyše, používanie ich vybavenia je závislé od externého zdroja. Austrálčania si ale povedali, že zo svojho prívesu urobia čosi ako polovičný elektromobil. Základom novej technológie sú li-ion akumulátory s pomerne veľkorysou kapacitou 14,3 kWh. Takou disponujú bežne plug-in hybridy, teda dobíjateľné hybridy, čo im stačí asi na 50 km jazdy v bezemisnom režime.
Samozrejme, príves, ktorý má absolvovať na dobrodružných cestách stovky kilometrov, by si s takouto zásobou batérií nevystačil. Úlohou jeho pohonného systému, ktorý má elektromotor s výkonom 8 kW, však nie je zabezpečovať plnohodnotný pohon prívesu, ale len zmierniť odpory, ktoré s ťahaním súvisia. Takže elektrická pomoc prívesu môže trvať podstatne dlhšie a ušetriť veľkú dávku paliva. Autori však tvrdia, že v prípade potreby môže príves dokonca zlepšiť akceleráciu, keďže krátkodobo dokáže jeho elektromotor ponúknuť až dvojnásobok výkonu, teda celých 16 kW a k tomu solídnu dávku krútiaceho momentu. Navyše si sním môžete trúfnuť do terénu.
Príves je tiež schopný rekuperovať brzdnú energiu, čo je ďalšia úspora, a dokonca dobíjať batérie vďaka fotovoltickým panelom umiestneným na streche. Energia v akumulátoroch však znamená aj energetickú samostatnosť prívesu. Počas kempovania z nej môžu byť bez externého zdroja napájané spotrebiče ako vetranie, klimatizácia, varná platňa či osvetlenie. Elektrický pohon tiež umožňuje ľahkú manipuláciu s prívesom na mieste. A to veľmi jednoducho – smartfónom. Pre príves je totiž vyvinutá mobilná aplikácia.
Vďaka nej máte ďalšie možnosti, napríklad ovládať samotné spotrebiče v prívese, pretože všetky sú integrované do spoločného riadiaceho systému. Vylúčené nie sú ani softvérové updeaty, podobne ako pri modeloch Tesly. Príves tak môže napríklad zlepšovať svoju trakčnú kontrolu alebo činnosť stabilizačného a protiblokovacieho systému. Má dokonca špeciálne režimy pre jazdu v piesku, nespevnených povrchoch a vektorovanie krútiaceho momentu medzi kolesami, čo je výhoda pre bezpečnosť jazdy. Spoločnosť OzXcorp zatiaľ neprezradila cenu ani to, kedy začne svoj revolučný príves vyrábať.