Mercedes-Benz začal v Nemecku doručovať autá zákazníkom priamo domov

Hoci koronakríza ničí automobilkám plány, umožňuje im zároveň rozvíjať aktivity, o ktoré by inak nebol prílišný záujem. Novú stratégiu predaja rozbehla ako prvá stuttgartská značka na domácom trhu.

27.04.2020 16:00
Mercedes-Benz dovoz domov Foto:
Mercedes-Benz privezie nemeckým zákazníkom nové auto priamo na určenú adresu bez poplatku.
debata

Súčasné obmedzenia predaja zabránili zákazníkom osobne navštevovať automobilové predajne. Tí si tak nemôžu prezrieť vozidlo na vlastné oči, sadnúť si doň, alebo okamžite absolvovať testovaciu jazdu. V posledných týždňoch sa už niektorí predajcovia situácii prispôsobili a za splnenia hygienických podmienok umožnia záujemcov testovaciu jazdu si objednať.

Existuje však aj skupina zákazníkov, ktorí majú model auta už vybratý a jednotlivé prvky výbavy im stačí navoliť cez online konfigurátor. Potom už len ostáva otázka prebratia vozidla. A tam sa zväčša už osobnému kontaktu vyhnúť nedá.

Mercedes-Benz sa na domácom nemeckom trhu rozhodol odstrániť aj túto poslednú prekážku. Zákazníkom totiž auto privezú priamo na určenú adresu. Aby boli zákazníci motivovaní takúto službu využiť, je celkom bez poplatku. Vozidlo zákazníkovi odovzdá zamestnanec firmy v ochrannom obleku, v rukaviciach a v maske. Automobil je, samozrejme, kompletne vydezinfikovaný.

Ide o dodávku tovaru priamo od výrobcu, čiže nie je potrebné využívať služby dílera. Podobne funguje napríklad americká Tesla, ktorá však túto prax využívala odjakživa a už roky pred vypuknutím pandémie. Zaujímavosťou je, že ani v prípade Mercedesu-Benz nejde o novinku.

V Stuttgarte majú v ponuke doručenie auta domov už od roku 2016, no keďže bola služba spoplatnená, zákazníci o ňu neprejavovali priveľký záujem. Hlavným cieľom automobilky bolo odstrániť z predajného reťazca sprostredkovateľov a tým ušetriť náklady. Do roku 2025 plánoval Mercedes-Benz predať každé štvrté auto cez internet s doručením domov. Pred vypuknutím pandémie sa mohlo zdať, že ide o ambiciózny plán, no v dnešných dňoch naberá reálne kontúry.

Uvidíme, ako sa k tomu postavia zákazníci. Keby sa takáto forma predaja v Nemecku osvedčila, je pravdepodobné, že ju automobilka rozšíri aj na iné trhy. Následne by sa ňou mohli nechať inšpirovať aj ďalšie značky, čo by mohlo viesť k trvalej zmene predajného procesu vozidiel. Napokon, v Číne sa tak už deje.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #predaj áut #predaj cez internet
Články podľa značiek