Renault Mégane: Niekdajší hit asi skončí bez nástupcu

Nad Renaultom Mégane sa sťahujú čierne mračná. Nahradiť by ho mal elektromobil.

04.05.2020 12:00
6
Renault Mégane bol jedným z pilierov prosperity... Foto: Renault
Renault Mégane - 2016 Renault Mégane bol jedným z pilierov prosperity Renaultu. Dnes to tak už ale neplatí. Oveľa úspešnejšie je Clio či Captur. Ešte aj z Dacie Sandero sa predalo viac exemplárov ako z Mégane.

Renault Mégane prišiel na svet koncom roka 1995, keď nahradil dosluhujúci Renault 19. Svoju rolu zvládol perfektne. Okrem hatchbacku a sedanu sa rodina čoskoro rozrástla o kombi, kupé a kabriolet, a nakoniec aj o Scénic, ktorý po vzore väčšieho Espace založil rodinu kompaktných MPV. Predaje atakovali bežne hranicu 300 000 kusov ročne, čo robilo z Mégane jedno z najpredávanejších áut v Európe.

Darilo sa aj jeho druhej generácii z roku 2002. V roku 2004 dosiahol Mégane počtom 465 778 kusov svoj predajný rekord, no potom začal odbyt viaznuť. Registrácie tretej generácia z roku 2009 síce ešte dokázali prekročiť dvestotisíc kusov, no od roku 2012 mieril Mégane dole. Nič na tom nemení ani fakt, že v tom čase sa už Scénic vyprofiloval na samostatný modelový rad a zo sedanu sa stal Fluence. Vlani sa v Európe predalo zo štvrtej generácie z roku 2016 len 129 222 kusov.

To samozrejme, nie je zlý výsledok, lenže s pôvodnou slávou to veľa spoločného nemá. Vlani sa Mégane nedokázal prepracovať ani medzi 25 najpredáva­nejších modelov v Európe. Žezlo držia pevne v rukách Clio a Captur. Je len logické, že automobilka zvažuje, čo ďalej. Investovať do modelu s kontinuálnym poklesom, ktorý nedokáže účinne konkurovať VW Golf, Fordu Focus, ani Škode Octavia, nemá príliš zmysel. Potvrdil to pre britský Auto Expres aj sám šéfdizajnér Renaultu Laurens van den Acker.

„Je zrejmé, že ako náhle začneme rozširovať škálu elektrických modelov v našom portfóliu, niektoré autá im budú musieť ustúpiť. Jednoducho preto, že si nemôžme dovoliť vyvíjať všetko naraz. Mégane je navyše v segmente, na ktorý je vyvíjaný veľký konkurenčný tlak a my musíme dať peniaze tam, kde je budúcnosť trhu,“ vysvetlil Acker. Mégane teda nie je budúcnosť. Či ním ale bude kompaktný elektromobil, ktorý Acker nepriamo naznačil, tiež isté nie je. Batériové modely sa totiž z dôvodu vysokej ceny zatiaľ nepresadili. Aspoň nie v objemoch, na ktoré bol Mégane zvyknutý.

Predaje Renaultu Mégane v Európe

Rok Počet kusov
2019 129 222
2018 138 077
2017 167 836
2016 148 213
2015 123 114
2014 135 206
2013 149 435
2012 199 427
2011 251 488
2010 270 381
2009 254 634
2008 163 550
2007 232 190
2006 266 962
2005 388 871
2004 465 778
2003 354 814
2002 260 228
2001 272 228
2000 321 177
1999 313 220
1998 327 967
1997 304 631

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
6 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault Mégane #Renault #Laurens van den Acker
Články podľa značiek