Neuveriteľné. V miliardovej Indii sa v apríli nepredalo ani jedno jediné auto!

Už marcové štatistiky predajov áut pôsobia hrozivo. A tie aprílové budú ešte horšie. No hádam nie také zlé ako v Indii.

06.05.2020 16:00
debata (12)
Indický automobilový trh v apríli doslova... Foto: ICS
India - predaj áut Indický automobilový trh v apríli doslova zamrzol. Nové auto nebolo dodané ani jedinému zákazníkovi.

Koronavírus zasiahol automobilový priemysel na celej planéte. Zatvoril väčšinu fabrík aj predajných sietí. Tak napríklad v marci poklesol predaj áut v Európe o 50,1 %. A to vstúpili opatrenia proti šíreniu pandémie do platnosti len v polovici mesiaca. Aprílové štatistiky registrácií tak budú ešte hrozivejšie. Zatiaľ ich nemáme k dispozícii, ale napríklad taliansky automobilový trh sa v medziročnom porovnaní prepadol o 98 %. Podobnú situáciu môžeme očakávať aj v ďalších európskych krajinách, keďže predajne áut boli zatvorené prakticky celý mesiac. Hádam to však nebude až také zlé ako v Indii.

V tejto krajine, v ktorej žije 1,35 miliardy obyvateľov, sa totiž v apríli nepredalo ani jedno jediné osobné auto. Za všetkým stojí zatvorená dílerská sieť. Výnimku tvoria len autá určené na export. Lídrovi trhu, spoločnosti Maruti Suzuki, sa podarilo vyviezť 632 a spoločnosti Mahindra & Mahindra 733 vozidiel. To je však len kvapka v mori, ktorá nemôže takým veľkým firmám zabezpečiť prosperitu. Situácia je o to dramatickejšia, že k Indii vzhliadajú mnohí výrobcovia ako k trhu budúcnosti, kde očakávajú expanziu podobnú tej, ktorá bola pred pár rokmi v Číne. Nábeh do normálu však nebude ľahký.

Ľudia sú príliš zneistení na to, aby sa vrátili do showroomov a fabriky sú ochromené nefunkčnou dodávateľskou sieťou. „Bude to ťažké. Zostavenie automobilu je veľmi zložitý proces, ktorý si vyžaduje tisíce súčiastok a komponentov. Stačí, ak jedna chýba a vy nemôžte auto vyrobiť,“ hovorí Rajesh Goel, viceprezident Honda Cars India. Indické firmy tak žili najmä z predaja poľnohospodárskej techniky, ktorá mala výnimku zo zákazu. Mahindra & Mahindra predala napríklad 4 716 kusov traktorov a 56 ich vyviezla. Straty automobilového priemyslu pocíti bolestivo aj štátny rozpočet. Toto odvetvie totiž predstavuje až 15 % hrubého domáceho produktu.

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #India #predaj áut
Články podľa značiek