
Elektrická Škoda Enyaq, postavená na platforme MEB by mala mať svetovú premiéru na jeseň a k prvým zákazníkom doraziť ešte koncom tohto roka. Teda ak pôvodné plány mladoboleslavského výrobcu nezmaril koronavírus. To ale nepredpokladáme, keďže minulý týždeň Škoda čiastočne uvoľnila embargo a zverejnila množstvo podrobných technických informácií. Vďaka nim vieme, že Enyaq bude dĺžkou 4 648 mm kratší ako Octavia Combi a výškou 1 618 m zasa nižší ako SUV Kodiaq. Rázvorom náprav s hodnotou 2 765 mm sa postaví priamo medzi nich.
Vieme aj to, že v ponuke budú tri verzie akumulátorov s kapacitou 55, 62 alebo 82 kWh a tiež štyri výkonové verzie. Najslabšia ponúkne 109, silnejšia 132, ďalšia 150 a najvýkonnejšia až 195 kW. Na vrchol sa má neskôr postaviť verzia RS s až 225 kilowattmi. Najsilnejšie verzie dostanú dva elektromotory a spolu s nimi aj pohon oboch náprav. Dojazd sa bude podľa kapacity akumulátorov a pohonu pohybovať od 340 do 500 km. Posádka bude mať vďaka kompaktnému elektrickému pohonu k dispozícii mimoriadne priestranný interiér a k tomu kufor s objemom 585 litrov, o 55 menej ako v dlhšej Octavii Combi. Po sklopení sedadiel ju však celkovým objemom 1 711 litrov o 11 prekoná.

To, čo na Enyaqu ostáva stále tajomstvom, je jeho dizajn. No od zverejnenia oficiálnych fotografií zamaskovaných prototypov v Írsku už nebolo ďaleko od toho, aby sa niektorý zo šikovných ilustrátorov pokúsil virtuálne odstrániť fazetovú kamufláž. A presne to sa stalo. Ruský web kolesa.ru zverejnil snímky „odhaleného“ Enyaqu. Je zrejmé, že v porovnaní s konceptom Vision iV z vlaňajšieho roku sa sériová novinky drží poriadne pri zemi.
Namiesto atraktívneho SUV-kupé s bezrámovými oknami tu totiž máme pomerne konzervatívneho kríženca kombi a crossoveru, ktorý to zbytočne nepreháňa ani so svetlou výškou. To ale nie je výčitka. Škoda si vždy zakladala na úžitkových vlastnostiach, ktoré by klesajúca línia strechy obmedzila. V podstate tu nie je nič, čo by zvlášť zvýrazňovalo elektrickú povahu Enyaqu. Ilustrácia obsahuje dokonca tradičnú prednú masku. Nie je však vylúčené, že nakoniec sa stretneme aj so športovejšou verziou Enyaqu, možno s prívlastkom GT, ktorá by mala k štúdii predsa len bližšie.
Technické údaje
Verzia | Enyaq 50 | Enyaq 60 | Enyaq 80 | Enyaq 80X | Enyaq RS |
---|---|---|---|---|---|
Kapacita akumulátorov (kWh) | 55 | 62 | 82 | 82 | 82 |
Pohon | zadný | zadný | zadný | 4×4 | 4×4 |
Výkon/moment predného elektromotora (kW/Nm) | – | – | – | 75/150 | 75/150 |
Výkon/moment zadného elektromotora (kW/Nm) | 109/220 | 132/310 | 150/310 | 150/310 Nm | 150/310 Nm |
Celkový výkon (kW) | 109 | 132 | 150 | 195 | 225 |
0–100 km/h (s) | 11,5 | 9,0 | 8,8 | 7,0 | 6,2 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 160 | 160 | 160 | 160 | 180 |
Dojazd podľa WLTP (km) | 340 | 380 | 500 | 460 | 460 |
Porovnanie rozmerov
Model | Octavia Combi | Enyaq | Kodiaq |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4689 | 4648 | 4697 |
Šírka (mm) | 1829 | 1877 | 1882 |
Výška (mm) | 1468 | 1618 | 1660 |
Rázvor náprav (mm) | 2686 | 2765 | 2791 |
Objem kufra (l) | 640/1700 | 585/1711 | 835/2065 |