
Súčasnú generáciu vlajkovej lode triedy S predstavil Mercedes-Benz v roku 2013. Na limuzínu najvyššej triedy to síce nie je až taký vysoký vek, ale za rohom je nástupca s kódovým označením W223. Predstaviť sa mal na jesennom autosalóne v Paríži, lenže jeho osud je nahnutý. Stuttgart bude preto musieť zvažovať inú alternatívu. Zatiaľ sa môžeme pokochať v novom technologickom zázraku trojcípej hviezdy aspoň vďaka fotografiám, ktoré sa objavili na Instagrame. Pochopiteľne, nie sú oficiálne a už vôbec nie kvalitné, ale prezrádzajú, že aj nové esko zachová tradíciu premiérových technológií, ktoré sa neskôr rozšíria do nižších modelových radov.
Kým dizajn exteriéru s obrovskou prednou maskou a úzkymi svetlami môžeme považovať za evolučný, v kabíne sa odohrá digitálna revolúcia. Trieda S príde s novou generáciou infotainmentu. To znamená úplne skoncovanie s klasickými tlačidlami. Azda s výnimkou toho štartovacieho a pár ovládačov na volante, prevzatého z nedávno modernizovanej triedy E. Úlohu tých ostatných zastúpia obrie displeje. Okrem 12,3-palcového prístrojového panelu najmä vertikálne umiestnený „tablet“ v stredovej konzole. Pod čelným sklom tiež vidieť zvláštny otvor, ktorý by mohol byť domovom obrieho head-up displeja s rozšírenou realitou.

Na konzervatívny svet luxusných limuzín to pôsobí naozaj odvážne, ale časy sa menia, rovnako ako stuttgartskí zákazníci, ktorých vek klesá. A tí sú digitalizácii naklonení. K dispozícii bude aj vyspelé hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Na niektoré funkcie by mala mať posádka vrátane vodiča, dosť času, pretože novinka počíta s autonómnym riadením na úrovni SAE3, čo znamená pilotovanú jazdu bez rúk na volante a očí na ceste, minimálne na diaľnici. Autopilot bude však k dispozícii len v regiónoch, kde je jeho používanie v súlade s legislatívou. Vychytávkou sa majú stať elektricky výsuvné kľučky dverí či elektronické spätné zrkadlá.

Čo sa týka základu, esko bude stáť na modernizovanej platforme MRA II, ktorá počíta s radovými naftovými a benzínovými 6-valcami, ale aj s 8-valcom. Všetky verzie však dostanú nejakú formu elektrifikácie. Emisie jednoducho nepustia. Vrátane plug-in hybridu, ktorého čisto elektrický dojazd by sa mal zvýšiť až na 100 km. Ale pozor, trieda S dostane neskôr aj čisto elektrickú verziu EQS, ktorá využije nové základy MEA2, určené pre modely s nulovými emisiami. V oboch prípadoch sa bude o komfort odpruženia starať celkom nový podvozok, ktorý nahradí súčasný systém Active Body Control inou formou aktívneho odpruženia. Očakáva sa tiež príchod verzií s pohonom oboch náprav 4Matic aj riadenie zadných kolies.
Nie je tajomstvom, že portfólio modelového radu S automobilka zredukuje na sedan, predĺžený sedan a verzie s logom Maybachu. Kupé a kabriolet dostali už dávnejšie červenú. Ich vývoj by bol v časoch megainvestícií do nízkoemisných technológií príliš nákladný. Napriek mnohým avízam o odchode smädného 12-valca do dôchodku sa o ňom v súvislosti s triedou S predsa len špekuluje. V každom prípade mu bude musieť byť nápomocný elektromotor. Na presnejšie informácie už pravdepodobne čakať dlho nebudeme. Je možné, že Stuttgrat uvoľní embargo v priebehu leta.