Polepšili si nielen z hľadiska podielu na trhu, ale aj kvantitatívne. Za tri mesiace sa k zákazníkom dostalo 167 132 kusov nabíjateľných vozidiel, čo znamená o 100,7 % viac v medziročnom porovnaní. Vydobyli si až 6,8–percentný podiel, vlani to bolo pritom len 2,5 %. Z toho čisté elektromobily narástli o 68,4 a plug-in hybridy až o 161,7 %. Zaujímavé ale je, že elektromobily predbehli počtom predaných kusov plug-in hybridy. Darilo sa aj full-hybridom a mild-hybridom, teda elektrifikovaným autám bez možnosti nabíjania. Tie zlepšili svoje štatistiky o 45,1 percenta v porovnaní s rokom 2019. K zákazníkom ich zamierilo až 232 525 kusov.
Je len pochopiteľné, že rast popularity elektrických áut znamenal ústup tých klasických. Najmä naftových. Registrácie dieselových áut na úrovni 738 392 kusov znamenajú, že majú v súčasnosti len 29,9 % podiel, ešte vlani to bolo 33,2 %. Predaj naftových áut klesal na všetkých významných trhoch. Napríklad v Taliansku (-49,8 %), Francúzsku (-36,6 %), Španielsku (-33,8 %) či Nemecku (- 23 %). Podobne to bolo s čisto benzínovými autami, ktorých predaje sa medziročne znížili o 32,2 % z takmer dvoch miliónov na 1,3 milióna kusov. Rast predaja elektrifikovaných áut je celkom pochopiteľný. Stojí za ním rozširujúca sa ponuka modelov.
Nielen mild-hybridných a full-hybridných, ale najmä plug-in hybridov a čistých elektromobilov. Na trhu pribudol Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Honda e, Mazda MX-30 a mnoho ďalších, ktoré sa postavili k zavedeným hráčom ako Teslám či elektrickým modelom Mercedesu-Benz, Audi, BMW, ale aj kórejských značiek Kia a Hyundai. Najviac elektromobilov sa predalo v Nemecku, až 26 030 kusov, čo je o 63 % viac ako rok predtým. Nasleduje Veľká Británia a Francúzsko. Nórsko, ktoré elektromobilitu podporuje dlhodobo, je na štvrtej priečke.
Podiel vozidiel podľa druhu pohonu (1. – 3. 2020)
Benzín | 52,3 % | 1 300 000 |
---|---|---|
Nafta | 29,9 % | 738 392 |
Hybridy (mild-hybridy) | 9,4 % | 232 525 |
Batériové vozidlá | 6,8 % | 167 132 |