VW Golf: Čo stojí za zastavením predaja európskej ikony? Nejde o maličkosť

19.05.2020 06:00

VW Golf je stále horúcou novinkou trhu, no už stihol naraziť na vážnejší problém. Dodávky zákazníkom sa omeškajú možno aj o mesiac.

VW Golf mal problémy s novým „digitálnym...
VW Golf mal problémy s novým „digitálnym softvérom“ už počas vývoja a ako sa zdá, zatiaľ sa ich celkom nezbavil. V čase koronakrízy to bude automobilku bolieť viac, než za normálnych okolností. Autor: Volkswagen

Volkswagen má podobné problémy ako väčšina automobiliek. Jeho fabriky sa po koronakríze síce už rozbiehajú, ale finančné dopady nútenej odstávky a predpokladaný znížený odbyt áut v budúcich mesiacoch, bude mať ďalekosiahle finančné dôsledky. Každý ďalší problém situáciu len komplikuje. A ten práve Volkswagen má. Už minulý týždeň preletela médiami správa, že dodávky jeho kľúčovej novinky, Volkswagenu Golf ôsmej generácie, museli byť okamžite zastavené. Dôvodom je opäť softvér.

Prečo opäť? Pretože nový softvér, ktorý posúva Golf do digitálnej éry, narobil automobilke starosti ešte pred spustením predaja. Obsahuje 100 miliónov riadkov, približne toľko ako má Airbus 320. Práve preto sa posunula premiéra Golfu VIII aj jeho príchod na trh o pár mesiacov. Nakoniec sa predsa len k prvým zákazníkom dostal ešte v závere minulého roka, ale len z dôvodu osobnej intervencie šéfa koncernu Herberta Diesa. No ako sa zdá, takýto tlak Golfu neprospel. Ani nie pol roka po začiatku jeho účinkovania, musí automobilka na čas zastaviť jeho dodávky zákazníkom.

Softvér Golfu obsahuje 100 miliónov riadkov,...
Softvér Golfu obsahuje 100 miliónov riadkov, približne toľko ako má Airbus 320. Autor: Volkswagen

V rámci interného prieskumu sa totiž zistilo, že pri jednotlivých vozidlách môže dôjsť k nespoľahlivému prenosu dát v riadiacej jednotke. Preto sa nedá plne zabezpečiť funkcia núdzového asistenta, teda núdzového volania pomoci eCall, ktorý je od roku 2018 povinnou výbavou áut predávaných v Európe. Automobilke teda neostávalo nič iné, ako predaj Golfu zastaviť. Podľa serveru Automotive News Europe nemá ísť o maličkosť. Náprava si vraj vyžiada hlbšie zmeny v softvérovej architektúre vozidla. Očakáva sa, že najskôr sa tak stane v polovici júna.

Automobilka síce výrobu nezastaví, no nový softvér bude musieť nahrať do už vyrobených vozidiel dodatočne. Samozrejme, Volkswagen bude tiež musieť vyhlásiť zvolávaciu akciu na už približne 30 000 predaných Golfova. Aj tie dostanú nový softvér. Nejde pritom o jediný model, kde sa automobilka trápi s týmto problémom. Podobne je na tom revolučný elektrický hatchback VW ID.3, ktorý má zohrať v blízkej budúcnosti rovnako významnú rolu, ako kedysi Beetle a neskôr Golf.

Aj ID.3 má softvérové nedostatky. Preto už vyrobené vozidlá zatiaľ Volkswagen skladuje na dočasných parkoviskách na rôznych miestach v Nemecku. Momentálne nie je isté, či sa nedostatky podarí odstrániť v termíne, ktorý umožní odštartovať predaj v lete, tak ako sa pôvodne plánovalo, alebo sa uvedenie na trh pre bežných zákazníkov oneskorí. Hoci výroba beží od 5. novembra 2019, zatiaľ ID.3 používajú len zamestnanci automobilky. Pre Volkswagen ide o ďalšiu ranu v tej najmenej vhodnej situácii.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW Golf #VW #Volkswagen #softvér
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR