Dacia Logan: Kombi nebude, pribudne však mild-hybrid

Pre Daciu sú nové emisné normy veľkou výzvou. Jej úspech je totiž založený na bezkonkurenčnej cene. Tá si ale s nízkoemisnými technológiami príliš nerozumie. V Pitešti to však opäť skúsia. A začnú Loganom – symbolom novodobého úspechu Dacie.

26.05.2020 18:00
debata
Nová platforma umožní nasadenie mild-hybridnej... Foto: Dacia
Dacia Logan - skica 2017 Nová platforma umožní nasadenie mild-hybridnej technológie aj príchod modernejších asistenčných systémov.

O nových dvojičkách Logan a Sandero už čo to vieme. A s blížiacou sa premiérou informácií len a len pribúda. Veď lacný sedan a hatchback majú debutovať už v septembri, i keď nie na autosalóne v Paríži, ako sa pôvodne plánovalo. Pre koronakrízu sú jeho osud a forma neisté. Populárnym rumunským modelom s francúzskou technikou to ale iste neublíži. Otázkou je, či si dokážu ponechať v čase sprísňovania emisných noriem svoju cenovú výhodu. Aj oni budú musieť totiž presedlať na technológie, ktoré čosi stoja. Lenže v Pitešti to nevzdávajú.

Základom bude síce platforma CMF-B, známu z nového Clia, Capturu alebo Nissanu Micra, ktorá umožní využitie 48 V mild-hybridného systému, ale v lacnejšej špecifikácii „Low Spec“. Okrem mild-hybridu máme počítať aj so známymi motormi – trojvalcami 1,0 SCe, preplňovaným 1,0 TCe a 4-valcovým dieselom 1,5 Blue dCi. V rovine špekulácií je ostrá verzia s preplňovaným 4-valcom 1,33 TCe s výkonom 110 kW, ktorý už poznáme napríklad Dusteru ale aj celej plejády modelov Renaultu.

Nový Logan už s najväčšou pravdepodobnosťou... Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 Nový Logan už s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane verziu kombi MCV. Nahradiť ju má nový crossover.

Nadlimitné flotilové gramy CO2 sa Dacia pokúsi „zosekať“ svojom lacným elektromobilom, ktorý bude európskou verziou čínskeho elektrického crossoveru Renault City K-ZE. Vráťme sa ale k Loganu. Novou informáciou je, že s najväčšou pravdepodobnosťou už nedostane verziu kombi MCV. Tá má skončiť spolu s MPV Lodgy. Oba modely má nahradiť jediný, ktorý bude mieriť do veľmi populárneho segment crossoverov. Na rozdiel od SUV Duster tak určite nebude môcť počítať s pohonom oboch náprav, bude však veľmi praktický.

V Logane a Sandere by sme sa mali práve vďaka novej platforme dočkať aj modernejších asistenčných systémov, napríklad autonómnych bŕzd. Dizajn je zatiaľ tajomstvom, využiť má však niektoré prvky z konceptu elektrického crossoveru Spring, napríklad grafiku svetiel v tvare písmena Y. Očakáva sa štíhlejšia predná maska, užšie svetlá a dynamickejší profil. K prvým zákazníkom by sa mal nový Logan, s interným označením LJI, dostať najskôr koncom tohto roka, ale skôr až začiatkom toho budúceho. Po ďalšom „utiahnutí“ emisnej slučky v roku 2023, by sa mala ponuka rozšíriť aj o ful-hybrid.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Dacia #Dacia Logan MCV #Dacia Logan
Články podľa značiek