Aurus Senat Larte Design: Chystá sa vrchol ruského nevkusu

Tuning áut by mal mať vždy nejakú funkciu. V Rusku to ale platiť nemusí. Urobiť totiž zo štátnickej limuzíny off-road a vyšperkovať ho karbónovou „aerodynamikou“, jednoducho nedáva zmysel. O zákazníkov však Larte Design asi núdzu mať nebude. Čím viac extrému, tým lepšie.

20.05.2020 10:00
debata (13)
Konzervatívnu ruskú limuzínu čaká zmena DNA.... Foto: Larte Design
Aurus Senat - Larte Design 2020 Konzervatívnu ruskú limuzínu čaká zmena DNA. Spoločnosť Large Design jej chce naordinovať takýto off-roadový tuning.

Je to ako so slávnou rozprávkou Josefa Čapka “O psíčkovi a mačičke“. Torta, do ktorej sa dá všetko čo máme radi, ešte nemusí byť pochúťkou. Lenže ruská divízia spoločnosti Larte Design sa rozhodla, že čosi také „upečie“. A myslí to smrteľne vážne. Základom jej kreácie nemá byť nič menšie a lacnejšie ako nová ruská limuzína Aurus Senat, ktorú požíva sám prezident Vladimír Putin. Senat sa má podľa predstáv Larte Design zmeniť na mix ultraluxusného sedanu, SUV a superšportu. Prvé skice sú už hotové. Možno si poviete, no a čo, limuzínu s nádychom SUV už vo forme konceptu Vision Luxury Ultimate predstavil aj Maybach, ale priznajme, v o čosi distingvovanejšej forme, navyše „elektrickej“.

Ruský tuning má však obohatiť tento sedan o zvýšený podvozok, hoci už dnes má nadštandardných 200 mm, svetelnú rampu na streche a k tomu ťažko vysvetliteľné karbónové aerodynamické prvky, ako kompozitné zadné krídlo, mohutný difúzor či predný spojler. A aby nebolo uhlíkových vlákien málo, nájdeme ich aj na nadstavbe prednej kapoty a rozšírených blatníkoch, ukrývajúcich monumentálne, minimálne 22-palcové kolesá. Spod podbehov trčia robustné koncovky výfukov, podobne ako na Mercedesoch triedy G z dielne AMG a ich limitovaných derivátoch 6×6. Načo sú ale potom ďalšie štyri výfuky v zadnom nárazníku nevedno.

Okrem zvýšeného podvozku majú prísť k slovu aj... Foto: Larte Design
Aurus Senat - Larte Design 2020 Okrem zvýšeného podvozku majú prísť k slovu aj aerodynamické doplnky zo sveta superšportov.

Úpravy vraj majú zasiahnuť aj priestor pod kapotou, teda presnejšie preplňovaný 4,4-litrový 8-valec, ktorý využíva pomoc elektromotora. Samozrejme, kvôli výkonu. Ten možno vyhnať z dnešných 441 kW k podstatne vyšším hodnotám vďaka dvojici turbodúchadiel. Pohon oboch náprav má Aurus už dnes, takže oň nepríde ani v bláznivej ruskej úprave Larte Design. Tá sa ale k zákazníkom tak skoro nedostane. Aurus už síce má otvorené svoje dílerstvá, ale civilné vozidlá dorazia k prvým zákazníkom až v priebehu nasledujúceho roka, keď sa naplno rozbehnú linky závodu Sollers, ktorý leží v ekonomickej zóne Alabuga v Tatárskej republike.

Niet pochýb, že o túto nevkusnú a iracionálnu úpravu Aurusu bude v Rusku záujem. Dokáže totiž ohúriť, a to nielen zjavom, ale nepochybne aj astronomickou cenou, o čo často ide až v prvom rade. A ak by aj náhodou nie, stále je tu Čína či arabskí ropní magnáti, ktorí extrémom jednoducho holdujú.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Rusko #tuning #Aurus #Aurus Senat #Larte Design
Články podľa značiek