Nechajme bokom, či je vtipný alebo nie. Podstatné je, že užívatelia sociálnych sietí tento klip označili za rasistický. Nevedno, či ide o zámer, asi nie, ale chýb je v ňom toľko, že hovoriť len o náhode sa jednoducho nedá. V spote manipuluje veľká biela ruka s človekom čiernej pleti, ktorý na ulici obdivuje nový žltý Golf. Ruka ho odsunie zo záberu ako bábku a následne mu dá frčku, čím ho strčí do miestneho podniku.

O klip sa preto začala zaujímať televízia BBC a všimla si ďalšie prešľapy. Podnik, do ktorého je muž tmavej pleti zahnaný, sa volá Petit Colon, čo v preklade znamená „malá kolónia“. Pochopiteľne to vyvolalo asociáciu s kolonizáciou niektorých afrických krajín Nemeckom. No a aby toho nebolo málo, pri postupnom zjavovaní sa nápisu Der Neue Golf sa v obraze ako prvé objavia písmená, z ktorých ľahko poskladáte slovo „neger“.

Ani sa nemožno čudovať, že hoci Volkswagen svoje video najprv obhajoval, po podrobnom zhliadnutí ho stiahol a ospravedlnil sa slovami: Plne chápeme hnev v reakciách na naše video. Je úplne jasné, že je zlé a nechutné. Od tejto reklamy sa dištancujeme a úprimne sa ospravedlňujeme“. Spoločnosť zároveň oznámila, že začala vyšetrovanie schvaľovacieho procesu tejto reklamy a že nemieni tolerovať žiadnu formu rasizmu, xenofóbie alebo diskriminácie.
Zdá sa, že Volkswagenu naozaj čosi uniklo, pretože v prvých reakciách na klip mal celkom opačný názor. Iste budú padať hlavy. Toto je v najlepšom prípade amatérsky prešľap. Pritom má Volkswagen so spotmi problémy už dlhšie. V klipe na elektrický Golf sa podľa niektorých dopustil ponižovania žien. Nevydarila sa mu ani reklama na Amarok, ktorá podľa úradov nabádala vodičov na nebezpečnú jazdu a ani vskutku trápny spot na staršiu generáciu Pola, v ktorom samovražedný terorista odpálil bombu.