Toto je ďalší smutný pohľad na nechcené autá. Tentoraz z USA

28.05.2020 16:00

Je to naozaj nezvyčajné – kombinácia prázdnych tribún a preplnených parkovísk. Koronokríza však plodí aj takéto absurdity.

Americké štadióny sa premieňajú na ľudoprázdne...
Americké štadióny sa premieňajú na ľudoprázdne parkoviská. Tisíce nepredaných áut tu čakajú na budúcich zákazníkov. Autor: LATIMES

Automobilový priemysel sa síce snaží opäť rozbehnúť montážne linky, ale to neznamená, že o vyrobené autá bude záujem. Ekonomicky zneistené obyvateľstvo odložilo väčšie investície na neskôr. Pre výrobu áut je to o to horšie, že pandémia má globálny dosah. V kríze sú ázijské, európske aj americké trhy. Straty v jednom regióne tak nie je možné vykrývať prosperitou iného. Nepredané autá sa hromadia nielen u dílerov ale aj na dočasných plochách. Na parkoviská sa menia inak rušné letiská, štadióny či prístavy. A to na celom svete.

Nepredaných áut stále pribúda. Pohľady z dronu...
Nepredaných áut stále pribúda. Pohľady z dronu najlepšie dokumentujú rozsah krízy. Autor: LATIMES

Toto je príklad z USA, kde v apríli podľa prvých odhadov poklesol predaj áut v medziročnom porovnaní o rapídnych 46,6 %. Predalo sa tu 707 800 kusov vozidiel. Je to síce viac, ako naznačovali pesimistickejšie ladení analytici, ale stále príliš málo na to, aby sa automobilky zbavili už vyrobených áut. Neostáva nič iné, ako ich skladovať. Bežné plochy na to však nestačia. Logistickú krízu dokumentujú aj snímky, ktoré zverejnil Los Angeles Times. Zachytávajú ľudoprázdne štadióny Dodger Stadium, Santa Anita Park a tiež Angel Stadium v Anaheime.

Toyota zas skladuje nepotrebné vozidlá v areáli...
Toyota zas skladuje nepotrebné vozidlá v areáli prístavu Long Beach. Autor: LATIMES

Ich parkoviská, pôvodne určené divákom, sú preplnené do posledného miestečka. Toyota zas skladuje autá v prístave Long Beach, kde inak panuje čulý ruch, no nie teraz. Ani tam sa však všetky nepredané Toyoty nezmestili, a tak si japonský výrobca prenajal ďalšie plochy, kde môže nepotrebné vozidlá skladovať. Kedy sa autá dostanú k zákazníkom, je veľkou otázkou. A tiež to, či má tlak na rozbeh výroby ďalších automobilových závodov po koronakríze vôbec význam. Iste, súvisí so zamestnanosťou, ale ak sa autá nepredávajú, tak načo ich vyrábať?

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#výroba áut #USA #predaj áut #koronakríza
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek