
V pondelok 1. júna zmontovali v Crewe posledný exemplár motora 6,75 V8, ktorého história siaha až do polovice päťdesiatych rokov. Bentley vtedy totiž potreboval nahradiť svoj radový 6-valec čímsi výkonnejším. Voľba padla na vidlicový 8-valec. Predstavil sa v roku 1959 pod kapotou modelu S2. A odvtedy poháňal najluxusnejšie Bentley neuveriteľných šesťdesiat rokov. Žiaden iný vidlicový 8-valec nemal takú dlhú kontinuálnu kariéru. Po celý ten čas si zachoval identický uhol rozovretia valcov aj vŕtanie. To oprávňuje Bentley tvrdiť, že dodnes ide o tú istú pohonnú jednotku. I keď časom sa v mnohom zmenila.
Motor radu L začínal so zdvihovým objemom 6,25 litra, z ktorého dával v tom čase úctyhodných 180 koní, teda 134 kW. Zároveň si zakladal na kultivovanom chode a vysokom krútiacom momente už od nízkych otáčok. Tieto vlastnosti mu ostali až dodnes, i keď jeho výkon vzrástol v priebehu času na trojnásobok. V roku 1971 došlo k predĺženiu zdvihu piestov z 3,6 na 3,9 palca, čo znamenalo zväčšenie objemu na 6,75 litra. Túto „kubatúru“ už nikdy nemenil. No zato dostal elektronické vstrekovanie paliva, variabilné časovanie ventilov a nakoniec jedno a následne dve turbodúchadlá.

Pod kapotou limuzíny Bentley Mulsanne Speed tak dosiahol svoj výkonový rekord 395 kW a najmä gigantický krútiaci moment 1 100 Nm. V porovnaní s originálom spred šiestich desaťročí však klesli jeho škodlivé emisie o neuveriteľných 99 %. Tieto parametre má aj posledný vyrobený exemplár, ktorý zmontovali rovnakým spôsobom ako jeho 35 000 predchodcov – ručne. Manuálna montáž zabrala špecialistom 15 hodín. Zamieri pod kapotu posledného exemplára Bentleya Mulsanne, ktorý odchádza do minulosti takmer po jedenástich rokoch spolu s touto dnes už ikonickou pohonnou jednotkou. A rozlúčka bude veľkolepá.

Bentley Mulsanne sa totiž lúči špeciálnou 30-kusovou „limitkou“ 6,75 Edition by Mulliner, ktorá upriamuje mnohými detailmi pozornosť práve na historické 8-valcové srdce. Napríklad ciferníkmi s grafikou rezu motora, ovládačmi ventilácie v podobe olejového viečka, logami s číslovkou 6,75 vyšitými na operadlách alebo premietanými na asfalt pri nastupovaní. Dizajnovým zmenám neunikol ani samotný agregát, kde je sacie potrubie v čiernej farbe namiesto klasickej striebornej. Nechýba ani plaketa s podpisom šéfa automobilky Adriana Hallmarka.
O zamestnanie sa ale tím remeselníkov, ktorí sa celú dekádu starali o výrobu Mulsanne, obávať nemusí. Presunutí budú na montážne linky nového Bentleya Flying Spur, ktorý prevezme štafetu vlajkovej lode z Crewe. Motor 6,75 V8 v ňom už však nenájdete. Poháňať ho bude motor 6,0 W12 s výkonom 467 kW. Čoskoro pod kapotou pribudne 4-litrový 8-valec a v roku 2023 aj plug-in hybridná verzia. O výkon sa teda báť netreba, no s odchodom rokmi zveľaďovaného 8-valca sa z automobilového sveta predsa len vytráca kus aristokracie.