Aj Alfe ‘hrozí‘ elektromobil. Techniku možno dodá PSA

Alfa Romeo už škrtla projekty 8C či GTV. Prednosť dostane malé elektrické SUV.

15.06.2020 18:00
debata
Nový elektrický crossover Alfy Romeo využije... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Tonale Concept - 2019 Nový elektrický crossover Alfy Romeo využije najväčšou pravdepodobnosťou platformu e-CMP francúzsko-nemeckého koncernu PSA. To by mu umožnilo prísť na trh už v roku 2022.

Alfe Romeo sa dlhodobo nedarí. Športový sedan Giulia ani SUV Stelvio nedokážu účinne konkurovať nemeckým súperom. Predaje sú doslova tragické. Alfa predáva v celej Európe menej áut ako Lancia svojho miniatúrneho modelu Ypsilon, ktorý je k dispozícii už len na domácom trhu. Je len logické, že kultová talianska značka musela zrevidovať svoje veľkolepé plány. Červenú dostal superšport 8C aj kupé GTV. Investovať musí do perspektívnejších projektov. A to najmä do malého SUV. Nemáme však na mysli očakávanú Alfu Romeo Tonale, ktorá by sa mala čoskoro objaviť v showroomoch Alfy Romeo, ale o ešte menšom zástupcovi tejto triedy.

A keďže témou dňa sú emisie, s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o elektromobil. Ale odkiaľ vziať platformu? Vývoj by bol pre Alfu extrémne drahý a elektrické základy nového Fiatu 500 zas nedostatočné. Podľa zákulisných informácií by tak mala Alfa využiť príležitosť, ktorú jej dáva pripravovaná fúzia koncernov FCA a PSA. Novinka konkurujúca pripravovanému crossoveru Audi Q2 môže použiť platformu e-CMP, ktorú už poznáme z Peugeotu e-208, Peugeotu e-2008, ale aj Opelu Corsa E a pripravovanej elektrickej Mokky. „Segment B je najlepšie riešenie z hľadiska dojazdu a použitia. Navyše očakávame, že v čase príchodu na trh bude nabíjacia infraštruktúra oveľa rozvinutejšia ako dnes,“ povedal na tému hovorca Alfy Romeo.

Stať by sa tak mohlo už v roku 2022. Alfa si však plánuje spoločne využívanú technológiu upraviť podľa vlastného gusta. „Aj pri elektromobile si chceme zachovať športový charakter značky a elektromotory využiť pre športovú dynamiku. Chceme naplniť očakávania našich zákazníkov, ale aj tých, ktorí očakávajú komfort,“ dodal hovorca. Je tak možné, že nepriamy nástupca modelu MiTo dostane elektromotor s vyšším výkonom, ako je súčasných 100 kW v Peugeotoch a možno aj väčšiu kapacitu akumulátorov, ktoré majú dnes 50 kWh. Zároveň však platforma e-CMP umožňuje aj použitie benzínových a naftových motorov. To by bolo pre malý crossover nepochybne výhodou, ak by sa čisto elektrickej verzii nedarilo.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #PSA #elektromobily #Afa Romeo
Články podľa značiek