
Prvý elektrický Jaguar doslova očaril novinárske poroty ankiet európskeho a svetového auta roka. Získal obe ceny v jeden jediný rok (2019), čo sa veru nestáva. Okrem toho ho porota, hlasujúca za najlepšie svetové auto, ocenila cenou za dizajn a tiež ako najlepšie mestské auto roka. Okrem toho má na konte zlato v regionálnych anketách v Nemecku, Nórsku, vo Švédsku, v Škótsku, Írsku, Kanade či v Južnej Afrike. Na začiatku kariéry sa tak zdalo, že vykročilo k obrovskému úspechu, a najmä, že na svet prišiel prvý skutočný konkurent Tesly X.
Realita je však smutnejšia. Jaguar I-Pace má nepochybné kvality, no na zákazníkov nezapôsobilo toto výkonné elektrické SUV zďaleka tak ako na novinárov. Vzhľadom na investície, ktoré si I-Pace vyžiadal, môžeme z obchodného hľadiska hovoriť o debakli. V Európe sa v roku 2018 predalo 6 435 a vlani 12 232 exemplárov. To nie je nič omračujúce. A v USA je to ešte horšie. Za Atlantikom má Jaguar I-Pace na konte 393 registrácií za rok 2018 a vlani len 2 594. To z takej Tesly X sa predalo v Spojených štátoch v rovnakom období 26 100, respektíve 19 225 kusov.Koronakríza situáciu len vyostrila. Tento rok sa v USA minulo iba 446 kusov a rozhodne to nevyzerá, že by zákazníci mali chuť vrátiť sa do showroomov. Je len logické, že díleri, ktorí v USA nakontrahovali objednávky, sa dnes snažia zbaviť skladových zásob z vlaňajšieho roka. A ako inak, pomocou zliav. Tie sú vskutku nevídané. Web Electrec.co uvádza, že hoci oficiálna cena I-Pace štartuje tesne pod 70 000 dolármi, nie sú výnimkou zľavy vo výške 20 000 dolárov. Napríklad predajca v Miami na Floride predáva I-Pace, ktorého cenníková cena je 73 745 dolárov, za 53 000 dolárov.
V New Yorku zas nájdete ponuku modelu naceneného na 88 000 dolárov so zľavou 21 569 dolárov. Zľavy vo výške 10 000 dolárov sa dokonca uplatňujú aj na modely vyrobené tento rok. Okrem toho sa Jaguar snaží oživiť záujem o I-Pace výhodným lízingom s nulovým navýšením v trvaní 72 mesiacov s odkladom prvej splátky o 90 dní. To je dobré pre zákazníkov, no nie pre Jaguar, ktorý čelí bolestivým následkom koronakrízy. Situáciu s I-Pace by mohol zlepšiť jedine kontrakt so spoločnosťou Waymo, ktorá si Jaguar vybrala za partnera v projekte vývoja autonómneho riadenia s odberom 20 000 exemplárov. Na tie však dôjde až v situácii, keď bude mať Waymo funkčného autopilota.