Eduard Antipov nie je v Rusku žiadnym neznámym garážovým majstrom. Tento Rus, žijúci v Chabarovsku, má za sebou úspechy v rely. Najnovšie sa ale zviditeľnil stavbou po domácky vyrobeného off-roadu, ktorý nazval Uragán. Pri pohľade na jeho schopnosti behá doslova mráz po chrbte. Tento minimalistický stroj s rúrkovou konštrukciou a prakticky žiadnou karosériou totiž nepozná prekážky. Používa obrovské nízkotlakové pneumatiky, ktoré mu umožňujú zvládať mäkké povrchy ako piesok alebo sneh, a zároveň z neho robia obojživelník.
Veľa komfortu svojmu stvoriteľovi síce neponúka, keďže kabínu tvorí len priestorový rám bez okien či dverí, ale zato ho odvezie kamkoľvek. Zaujímavé je, že pôvodne mal Antipov v pláne oveľa menej náročný projekt, ale po tom, čo sa pustil do práce, svoje ambície stále zvyšoval. Nakoniec z toho vzišlo toto monštrum. Väčšina komponentov má pôvod v Nissanoch. Trojlitrový benzínový 6-valec VQ30DET s výkonom 280 koní a prevodovku si Uragán požičal z Nissanu Cedric, štvorkolku a zavesenie kolies z legendárneho Pajera a rozvodovku z Terrana.
S najväčšou pravdepodobnosťou pochádzali darcovia priamo z Japonska, pretože Uragán dostal pravostranné riadenie. Sily má na rozdávanie. Na asfalte dosahuje tento stroj s hmotnosťou 1 600 kg a nosnosťou 500 kg aj na obrovských kolesách rýchlosť 110 km/h a správa sa prekvapujúco agilne. Jeho majiteľ ho predvádza na bežných komunikáciách bez svetiel či poznávacích značiek. V Rusku sa to dá. Lenže s rovnakou ľahkosťou prepláva a prebrodí rieku plnú krýh a na súš sa dostane cez skalnatú hrádzu. Nepotrebuje ani navijak.
Mimochodom, ak máte záujem, Antipov vám Uragán na zákazku vyrobí. Cena je 1,5 milióna rubľov, čo je približne 19 000 eur.