Batérie elektromobilov majú v porovnaní s benzínom podstatne nižšiu energetickú hustotu. Predstaviť si to môžeme asi tak, že kým v jednom litri benzínu sa ukrýva ekvivalent 8,86 kWh energie, na uloženie tej istej energie v najmodernejších batériách potrebujeme články s hmotnosťou 33,68 kg, ktoré zaberú objem 12 litrov. Je len pochopiteľné, že ak akumulátory vyžadujú toľko miesta a sú také ťažké, ich množstvo v elektromobiloch je veľmi limitované. To znamená krátky dojazd a časté dlhé nabíjanie. Preto treba s ich energiou narábať veľmi úsporne.
Lenže ako to dosiahnuť, keď sú elektromobily ťažké, čo samo osebe znamená veľký odber, a navyše veľká časť ich kapacity padne za „obeť“ rôznym spotrebičom. Medzi tie najväčšie patrí kúrenie a klimatizácia. Tie vedia dojazd skrátiť naozaj zásadne. No je tu veľká pomoc v podobe tepelného čerpadla. To dokáže využiť odpadové teplo na kúrenie a, naopak, klimatizáciou vychladený vzduch v kabíne na chladenie akumulátorov či výkonovej elektroniky. Napriek tomu množstvo elektromobilov tepelné čerpadlo nemá. Neplatí to však pre Kiu, ktorá použila tento systém už v predošlej generácii elektrického crossoveru e-Soul.
Aj vďaka nemu mal na ten čas slušný dojazd 180 km bez ohľadu na chladné počasie. Kia tvrdí, že vďaka tepelnému čerpadlu si už posádka nemusí vyberať, či tepelnému komfortu v kabíne obetuje dojazd, alebo predĺži dojazd na úkor komfortu. Nová generácia Soulu a sesterského Hyundaiu Kona navyše disponuje ešte účinnejším tepelným čerpadlom, ktoré zbiera odpadové teplo nielen z výkonovej elektroniky, ale z viacerých zdrojov. Napríklad aj z batériového bloku alebo zo systému pomalého nabíjania.
Toto teplo sa využije na odparovanie chladiva, ktoré zmení kvapalné skupenstvo na plynné. Kompresor potom vypúšťa plyn, ktorý sa v kondenzátore opäť mení na kvapalinu. Získaná energia znamená možnosť vyhrievania kabíny teplom, ktoré by sa inak stratilo. Vďaka zlepšenému systému vetrania a kúrenia má najnovšia Kia e-Soul s batériami s kapacitou 64 kWh dojazd na jedno nabitie 452 km. Tepelné čerpadlo pomáha najmä v chladnom počasí. Dokázal to aj sesterský Hyundai Kona, ktorý dosiahol v nórskom teste elektromobilov dojazd až 405 km, čo je len o deväť percent menej, ako je jeho oficiálne udávaný dojazd.
Bol to vôbec najlepší výsledok spomedzi 20 testovaných elektromobilov z hľadiska rozdielu medzi „papierovým“ a reálnym dojazdom. Nové tepelné čerpadlo preto nájdeme aj v ďalších pripravovaných elektromobiloch Kie a Hyundaiu. Len Kia chce do roku 2025 predstaviť 11 elektrických noviniek a nie menej ich bude niesť logo Hyundaia, ktorý bude ročne predávať až 670 000 batériových vozidiel.