Ani koronavírus nezabránil tomu, aby študenti Škoda akadémie dokončili svoj v poradí siedmy projekt. Predstaví sa síce neskôr ako býva zvykom, ale je sa na čo tešiť. Po Škode CityJet na báze Citigo, pikape Funstar z Fabie, kupé Atero, postaveného na platforme Rapidu, Sunroqu, teda otvorenej verzie Karoqu a vlaňajšieho Mountiaqu, čo bol pikap z Kodiaqa, prichádza totiž na rad atraktívny spider s DNA hatchbacku Scala.
Počuli sme o ňom už v marci. Škoda k prvej informácii pribalila aj skice, keďže projekt bol len vo fáze dizajnových návrhov. Teraz už ale ide do tuhého. A dozvedáme sa aj meno. Scala sa premenuje na Škodu Slavia. Inšpirácia pochádza z histórie mladoboleslavskej automobilky, presnejšie ešte z čias značky Laurin & Klement. Dôvod je jasný, Škoda oslavuje 125. výročie. V tom čase zakladatelia, páni Václav Laurin a Václav Klement, vyrábali a predávali prvé bicykle pod obchodným názvom Slavia.
Na finálnu podobu spideru si ešte budeme musieť chvíľu počkať, no už dnes je zrejmé, že tím mladých „tunerov“ sa pustil do radikálnej prestavby, ktorá si vyžiadala prakticky úplne novú karosériu. Za obeť kráse padne druhý pár dverí aj strecha. Rám čelného okna bude výrazne nižší a sklonený viac vzad. Za opierkami sedadiel sa objaví kapota s dvojicou „bublín“. Prepracované budú aj nárazníky, pričom ten zadný dostane centrálnu koncovku výfuku.
Očakávať môžeme aj zníženie podvozka, rozšírenie rozchodu a montáž veľkých diskov, čo si vynúti rozšírenie a zväčšenie blatníkov. Pôjde pravdepodobne o najnáročnejší projekt z doteraz šiestich realizovaných. Škoda sa zatiaľ nezmienila, či bude posádka chránená aspoň plátennou strechou. Ak nie, o to viac emócií Slavia prinesie. Pod kapotou sa s najväčšou pravdepodobnosťou objaví v súčasnosti najvýkonnejší motor – 4-valec 1,5 TSI s výkonom 110 kW.