
Mitsubishi Outlander je v súčasnej generácii na trhu už osem rokov. Ani sa niet čomu čudovať. Japonská automobilka prešla za ten čas zložitým obdobím. Jednoducho, investícií na nové modely nebolo nazvyš. A ak sa nejaké našli, prednosť dostal menší Eclipse Cross. No aj ten je v podstate postavený na základoch Outlanderu, len s o čosi atraktívnejším dizajnom. Teda na starej platforme. Tá nová príde až s novým Outlanderom, no nebude celkom dielom Mitsubishi. To sa totiž v roku 2016 stalo súčasťou aliancie Renault-Nissan. Ďalšia generácia preto využije „hardvér“ CMF C/D nového Nissanu X-Trail, na ktorý si musela pár rokov počkať. Teraz už ale ide do tuhého.
Premiéra je doslova za rohom, čo naznačujú špionážne snímky zamaskovaných testovacích prototypov. Napriek technickej príbuznosti s X-Trailom si však Outlander vyhradil právo na autonómny dizajn. A ten by nemal byť ďaleko od vlaňajšej štúdie Endelberg Tourer, ktorou sa Mitsubishi pochválilo na autosalóne v Ženeve. Očakávať tak môžeme podstatne atraktívnejšie SUV s masívnymi proporciami a plávajúcou strechou. Napokon, potvrdzujú to aj prvé snímky kamuflovaných vozidiel. Ak vychádzame z nového X-Trailu, základnou pohonnou jednotkou Outlanderu bude 2,5-litrový atmosférický benzínový 4-valec s výkonom 133 kW.
Samozrejme, chýbať nemôže ani plug-in hybridná verzia PHEV, napokon Outlander bol v tejto podobe pionierom vo svete „zástrčkových“ hybridov. A patril medzi najpredávanejšie autá s alternatívnym pohonom. Len v Európe ich automobilka predala viac ako 140 000. Preto neprekvapí, že techniku ekologickej verzie vyvinulo na revanš Mitsubishi a dodá ju sesterskému X-Trailu. Práve tou bol vybavený aj koncept Engelberg. Druhá generácia systému Twin Motor 4WD má prejsť vďaka väčšej kapacite akumulátorov až 70 km, o dvadsať viac ako súčasný Outlander PHEV. Spaľovací motor bude naďalej slúžiť najmä ako generátor. To bude výhoda, pretože takéto riešenie znamená podporu rýchlonabíjania.