Continantal prezrádza viac o samodofukovacej pneumatike

Nová inteligentná pneumatika Continentalu má vyriešiť najčastejší problém – nesprávny tlak. Využíva vlastné odstredivé čerpadlo.

16.07.2020 16:00
debata
Podľa Continentalu znamená zníženie tlaku v... Foto: Continental
Continental - pneumatika Conti C.A.R.E Podľa Continentalu znamená zníženie tlaku v pneumatike len o 7,5 psi zvýšenú spotrebu paliva o 2,8 % a tomu úmerné zvýšenie produkciu skleníkového CO2. Nová pneumatika má tomu zabrániť. Už jej futuristický dezén naznačuje, že ide o plášť budúcnosti.

Viete, že až 25 % vodičov v Európe jazdí s podhustenými pneumatikami? Vyšší valivý odpor má potom na svedomí vyššiu spotrebu paliva a viac emisií CO2. A tiež nižšiu bezpečnosť, pretože nižší tlak neumožňuje dezénu pracovať tak, ako má. Pneumatikársky gigant Continental však chce s týmto problémom nadobro skoncovať. Prichádza s revolučným plášťom Conti C.A.R.E. Názov je výstižný, pretože v angličtine znamená „care“ starostlivosť. A starostlivá táto pneumatika naozaj je.

Pomocou senzorov ContiSense dokáže sledovať okamžitý tlak, teplotu aj opotrebenie dezénu. Na tom by nebolo nič až také zvláštne, lenže nová pneumatika vie tieto údaje využiť a dokonca zabezpečiť nápravu. Napríklad sama udržiavať správny tlak. Pritom sa zaobíde bez zložitých externých systémov, ktoré poznáme z off-roadov či niektorých vojenských vozidiel. Je totiž vybavená systémom PressureBoost, čo je odstredivé čerpadlo.

Najväčšou vychytávkou systému Continental... Foto: Continental
Continental - pneumatika Conti C.A.R.E. Najväčšou vychytávkou systému Continental C.A.R.E. je schopnosť pneumatiky udržiavať stále správny tlak. Slúži na to odstredivé čerpadlo zabudované v kolese a tlakové zásobníky.

Toto zariadenie zvládne zvýšiť tlak v pneumatike len na základe využitia energie rotácie kolesa, teda bez nutnosti montáže elektrického kompresora. Prebytočný stlačený vzduch sa uchováva v integrovanom zásobníku. Ten je veľkou výhodu pri väčšej strate tlaku vplyvom väčšieho poškodenia. Samotný kompresor by v takejto situácii nestačil. Continental tiež sľubuje nižšiu hlučnosť vďaka špecifickému tvaru dezénu.

Pomocou senzorov ContiSense dokáže pneumatika... Foto: Continental
Continental - pneumatika Conti C.A.R.E. Pomocou senzorov ContiSense dokáže pneumatika monitorovať okamžitý tlak, teplotu aj opotrebenie dezénu. Tieto údaje odosiela palubným systémom či do smartfónu.

Vďaka komunikačným schopnostiam pneumatiky C.A.R.E., ktorá svoje údaje odosiela cez Bluetooth do mobilnej aplikácie ContiConnect Live, je systém mimoriadne zaujímavý aj pre dopravcov či firmy s veľkým počtom vozidiel. Vďaka nemu by mali dokonalý prehľad o stave pneumatík, a navyše by vedeli znížiť náklady na palivo a za výmenu predčasne opotrebovaných plášťov. Nehovoriac o výhodách pre flotily zdieľaných áut.

Na nasadenie do sériovej výroby si však ešte počkáme, i keď Continental tvrdí, že nejde o technológiu vzdialenej budúcnosti. Potrebné budú testy aj homologizácia. Za tak dva-tri roky by sme však Conti C.A.R.E mohli vidieť na cestách. Pravdepodobne sa novinky zmocní na úvod niektorá z prémiových značiek. Starostlivá pneumatika nebude totiž lacná.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #pneumatiky #pneumatika #Continental #Continental CARE
Články podľa značiek