Volkswagen mal naozaj ťažký rok. Nielen kvôli koronakríze. Poriadne zabrať mu dali aj jeho dve kľúčové novinky. Nový Golf ôsmej generácie a elektrický hatchback ID.3. Oba mali vážne problémy so softvérom. Pri ID.3 počas interných testov oznamovali jazdci až 300 chýb denne. Golfu a spolu s ním aj Škode Octavia a Seatu Leon zas haproval systém núdzového volania eCall. Všetky tri značky museli zastaviť predaj približne na mesiac.
S ID.3 to bolo ešte zložitejšie. Automobilka ho začala produkovať podľa plánu, no následne skladovala vyrobené vozidlá na odstavných plochách s tým, že nový softvér nahrá dodatočne. V týchto dňoch síce Volkswagen spúšťa predaj svojho revolučného elektrického hatchbacku, no niektoré prvky aktivuje majiteľom až začiatkom budúceho roka. Napríklad head-up displej s rozšírenou realitou. Hardvér bude inštalovaný, no zatiaľ bez softvéru.
Horšie obdobie ako pandémiu si VW nemohol na podobné starosti vybrať. Ani sa netreba čudovať, že pochybenia budú stáť krk Christiana Sengera, ktorý má podľa nemeckých médií opustiť pozíciu šéfa vývoja softvéru automobilky. Tým sa ale zmeny nekončia. Šéf koncernu Herbert Diess na videokonferencii PricewaterhouseCoopers oznámil, že v rámci delenia koncernových kompetencií medzi značkami sa vývoj softvéru „presťahuje“ do Ingolstadtu.
To znamená, že značka VW sa vzdá tejto oblasti a prenechá ju prémiovému Audi, ktorému sa zatiaľ akékoľvek problémy podobného druhu vyhýbali. Audi je navyše už desaťročia spojené so špičkovými technológiami a je technologickým lídrom celej skupiny, takže rozhodnutie je logické. Až budúcnosť však ukáže, či takáto rošáda naozaj vyrieši softvérový „chaos“ v najväčšom automobilovom koncerne planéty.