Subaru chystá nové ‘boxery‘. Legendárny dvojliter odíde do minulosti

22.07.2020 16:00

Atmosférické motory Subaru to majú zrátané. Budúca generácia boxerov staví na preplňovanie a elektrifikáciu. Meniť sa bude aj zdvihový objem. Už budúci rok!

Nová generácia boxerov bude mať objem 1,5, 1,8...
Nová generácia boxerov bude mať objem 1,5, 1,8 a 2,4 litra. Pôjde o preplňované 4-valce s priamym vstrekovaním paliva a nejakou formou elektrifikácie. Autor: Subaru

Možno sa zdá, že budúcnosť áut je elektrická, lenže spaľovacie motory ešte nepovedali svoje posledné slovo. Vie to aj Subaru, ktoré sa len tak ľahko nemieni vzdať svojich kultový benzínových motorov s protibežnými piestmi, takzvaných boxerov. Dokonca vyvíja ich novú generáciu. A tá bude nielen výkonnejšia, ale aj úspornejšia. Recept je jasný – Subaru bude musieť upustiť od atmosférického plnenia. Prednosť dostanú turbá a menší zdvihový objem. Asi sa je na čo tešiť, pretože s preplňovaním má Subaru bohaté skúsenosti.

Čo sa teda stane? Podľa japonského webu CarSensor by sa už na budúci rok mal predstaviť novučičký 4-valcový boxer 1,5 Turbo s výkonom 110 kW, ktorý nahradí súčasný atmosférický dvojliter. Nad ním má stáť motor 1,8 Turbo. Agregát s týmto objemom sa pritom do ponuky vracia po dvoch dekádach. Poskytne až 200 kW. Nad ním sa usadí 4-valec s objemom 2,4 litra, ktorý bude disponovať 210 kilowattmi. Mohol by sa objaviť aj v novom kupé BRZ, ale vo výkonnejšej verzii (250 alebo až 300 kW), či dokonca v ikonickom Subaru WRX STi.

Toyota by mala naďalej pomáhať Subaru s elektrifikáciou. Mild-hybridnú technológiu, ktorú už poznáme XV, Imprezy aj Foresteru doplnia s najväčšou pravdepodobnosťou plug-in hybridy, stále však s motormi boxer, ktoré sú nevyhnutné pre špecifickú koncepciu pohonu oboch náprav Symmetrical AWD. Pre priaznivcov klasickej atmosféry možno nie sú tieto správy povzbudivé, ale vyšší krútiaci moment, ktorý sa s turbomotormi spája, iste zlepší dynamiku.

V Európe dodávané dvojlitrové 4-valce sú už totiž vo veľkých modeloch Forester a Outback výkonovo na hrane, i keď môžu počítať s pomocou elektromotora. Najväčšou ranou tak bude zánik boxeru s objemom 2,0 litra, ktorý sa spája so zlatou érou Subaru a ktorý automobilka zdokonaľovala od roku 1989. Spolu s turbomotormi by však mala prísť na svet aj nová prevodovka. Tá súčasná s kontinuálnou zmenou prevodu dokáže totiž preniesť len 400 Nm krútiaceho momentu. V prípade nových športových modelov to už stačiť nemusí.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Subaru #boxer
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek