Nie je tajomstvom, že predaj ruských Lád v Európskej únii končí. V podstate sa už len dopredávajú exempláre, ktoré boli do Európy dovezené. Ladám neprajú nové emisné normy ani postoj materskej aliancie Renault-Nissan, do ktorej AvtoVaz patrí. Tá totiž nevidí dôvod, aby nové Lady kanibalizovali odbyt Dacií. Jednoducho, jedna lacná značka v tomto teritóriu koncernu stačí. Pre Ladu teda už niet na starom kontinente miesta.
S tým sa však nemienia zmieriť nemeckí priaznivci legendárnej Lady 4×4, teda Nivy, ktorá si vždy vedela nájsť svoju klientelu. Nie veľkú, ale stabilnú. Ročne sa v Európe predávalo približne 2 000 exemplárov. Riešení, ako dostať „Nivu“ späť do Európy, je hneď niekoľko. Jedným je individuálny dovoz, pre ktorý neplatia také prísne homologizačné pravidlá, a druhým malosériová výroba, kde sú povolené výnimky. A presne pre tento postup sa rozhodla partia nadšencov v Nemecku. Nejde o nejakých rojkov.
Za spoločnosťou Partisan Motors, ktorá vznikla pred pár rokmi v Nemecku, stojí Rus Jurij Postnikov. Ten sa už stihol zviditeľniť predstavením minimalistického off-roadu Partisan One. V pláne má vybudovať podnik v Magdeburgu, kde by mala prebiehať malosériová výroba Nivy, teda skôr jej montáž z dielcov dovezených z Ruska a ďalších komponentov, ktoré by pochádzali od renomovaných dodávateľov. Postnikov už oslovil so svojou ponukou ruský AvtoVaz, alianciu Renault-Nissan, ako aj nemecké úrady.
Do tímu tiež prizval Vladimira Jarceva, autora dizajnu Lady 2110. Stál tiež za súťažnými špeciálmi ruského AvtoVazu a dnes vlastní dizajnérsku kanceláriu. K dvojici sa pridal aj Vladimir Petrov, bývalý zamestnanec AvtoVazu, ktorý sa svojho času snažil o dieselovú alternatívu Nivy. Postnikov si síce uvedomuje, že jeho plán môže tvrdo naraziť na odpor aliancie Renault-Nissan, no i tak sa vzdať nemieni.
Ak na výrobu Nivy nedostane povolenie, v pláne má produkciu dvoch ďalších off-roadov, ktoré by boli založené na platforme tejto ruskej legendy. Jedného civilného SUV a druhého, ktoré by to malo namierené do motoristických súťaží.