Partisan Motors: Budú Ladu Niva vyrábať priamo v Nemecku?

Lada 4x4, tak ako sa oficiálne volá legendárna Niva, v Európe prakticky skončila. Nemeckí priaznivci prvého SUV planéty sa s tým však nechcú zmieriť. Majú odvážny plán. A dokonca počítajú s aj s nepriazňou aliancie Renault-Nissan, do ktorej Avto-Vaz patrí.

23.07.2020 18:00
debata (7)
V nemeckom Magdeburgu by mohla čoskoro... Foto: AvtoVAZ
Lada Niva - 40 rokov V nemeckom Magdeburgu by mohla čoskoro odštartovať montáž legendárnej Lady Niva. Malosériovou výrobou by totiž bolo možné obísť vďaka výnimkám emisné limity.

Nie je tajomstvom, že predaj ruských Lád v Európskej únii končí. V podstate sa už len dopredávajú exempláre, ktoré boli do Európy dovezené. Ladám neprajú nové emisné normy ani postoj materskej aliancie Renault-Nissan, do ktorej AvtoVaz patrí. Tá totiž nevidí dôvod, aby nové Lady kanibalizovali odbyt Dacií. Jednoducho, jedna lacná značka v tomto teritóriu koncernu stačí. Pre Ladu teda už niet na starom kontinente miesta.

S tým sa však nemienia zmieriť nemeckí priaznivci legendárnej Lady 4×4, teda Nivy, ktorá si vždy vedela nájsť svoju klientelu. Nie veľkú, ale stabilnú. Ročne sa v Európe predávalo približne 2 000 exemplárov. Riešení, ako dostať „Nivu“ späť do Európy, je hneď niekoľko. Jedným je individuálny dovoz, pre ktorý neplatia také prísne homologizačné pravidlá, a druhým malosériová výroba, kde sú povolené výnimky. A presne pre tento postup sa rozhodla partia nadšencov v Nemecku. Nejde o nejakých rojkov.

Ak by spoločnosť Partisan Motors nedostala... Foto: Partisan Motors
Lada Niva - Partisan Motors 2020 Ak by spoločnosť Partisan Motors nedostala súhlas na výrobu originálnej Lady Niva, v pláne má výrobu dvoch vlastných off-roadov založených na platforme a technike ruskej legendy.

Za spoločnosťou Partisan Motors, ktorá vznikla pred pár rokmi v Nemecku, stojí Rus Jurij Postnikov. Ten sa už stihol zviditeľniť predstavením minimalistického off-roadu Partisan One. V pláne má vybudovať podnik v Magdeburgu, kde by mala prebiehať malosériová výroba Nivy, teda skôr jej montáž z dielcov dovezených z Ruska a ďalších komponentov, ktoré by pochádzali od renomovaných dodávateľov. Postnikov už oslovil so svojou ponukou ruský AvtoVaz, alianciu Renault-Nissan, ako aj nemecké úrady.

Vylúčený nie je ani takýto súťažný špeciál. Foto: Partisan Motors
Lada Niva - Partisan Motors 2020 Vylúčený nie je ani takýto súťažný špeciál.

Do tímu tiež prizval Vladimira Jarceva, autora dizajnu Lady 2110. Stál tiež za súťažnými špeciálmi ruského AvtoVazu a dnes vlastní dizajnérsku kanceláriu. K dvojici sa pridal aj Vladimir Petrov, bývalý zamestnanec AvtoVazu, ktorý sa svojho času snažil o dieselovú alternatívu Nivy. Postnikov si síce uvedomuje, že jeho plán môže tvrdo naraziť na odpor aliancie Renault-Nissan, no i tak sa vzdať nemieni.

Ak na výrobu Nivy nedostane povolenie, v pláne má produkciu dvoch ďalších off-roadov, ktoré by boli založené na platforme tejto ruskej legendy. Jedného civilného SUV a druhého, ktoré by to malo namierené do motoristických súťaží.
Lada Niva - Partisan Motors 2020
Lada Niva - Partisan Motors 2020
+3Lada Niva - Partisan Motors 2020

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #Lada Niva #Lada 4x4 #AvtoVaz
Články podľa značiek