Už na jeseň predstaví Mercedes-Benz novú generáciu vlajkovej lode triedy S s konvenčným či plug-in hybridným pohonom. Dlho sama však neostane. Na budúci rok doplní totiž samotný vrchol stuttgartskej hierarchie aj elektrický sedan EQS. Definovať má nové štandardy v oblasti elektromobility. A to nielen komfortom či dynamikou, ale aj dojazdom. Ten má byť až 700 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. To by znamenalo nový rekord vo svete elektromobilov.
Sľúbil to na stretnutí akcionárov Daimleru sám šéf Ola Kallenius. Tiež sa vyjadril, že vďaka EQS sa začne pre automobilku nová éra elektrifikácie. Viac ale o EQS neprezradil. Ak však chce Mercedes-Benz dosiahnuť takéto parametre, bude musieť novinku vybaviť batériami s veľkou kapacitou. No zatiaľ sa šušká o 100 kWh, čo znamená, že v tomto smere nebude nijako vytŕčať nad Teslou S. Tá je v súčasnosti svetovým rekordérom v dojazde elektromobilov.
Verzia Tesly S Lon Range Plus so 100-kilowatthodinovými batériami zvládne 647 km, a to podľa ešte prísnejšej americkej normy EPA. Mercedes-Benz bude preto musieť zapracovať na aerodynamike, nižšej hmotnosti či optimalizácii celého pohonu. Inak nemá šancu pokoriť americký elektromobil. Ťažiť však má z 800 V architektúry, podobne ako Porsche Taycan, čo by znamenalo extrémne rýchle nabíjanie. Umožní to úplne nová platforma EVA 2.0, od ktorej si nemecká automobilka veľa sľubuje.
Na druhej strane musíme spomenúť, že práve Taycan v testoch dojazdu za Atlantikom doslova pohorel. Namerali mu len 323 kilometrov, čo je o 140 km menej, ako udáva podľa európskej normy WLTP. Jednoducho európske elektrické autá si s americkými metodikami nerozumejú. Či sa teda sľuby šéfa Daimleru naplnia, uvidíme až po tom, čo bude mať EQS za sebou americkú homologizáciu. V tom čase by už ale mal mať aj nových súperov. Na trh sa totiž chystá Audi e-tron GT či nový Jaguar XJ. Šušká sa, že v ponuke nahradí EQS súčasný Mercedes-Benz CLS.