Hoci sa koncerny PSA a FCA dohodli na fúzii už vlani a pred pár dňami dokonca zverejnili názov Stellantis, ktorý budú obaja partneri používať, zdá sa, že proces spájania nebude prebiehať tak hladko ako sa predpokladalo. Fúziu musia totiž schváliť antimonopolné úrady. Tie prejavili už dávnejšie obavy, že vznik novej spoločnosti môže narušiť konkurenčnú súťaž v oblasti malých dodávok na európskom trhu. Ako PSA, tak aj FCA patria totiž na tomto poli k mimoriadne silným hráčom.
Kým v USA , Číne alebo v Rusku už protimonopolné úrady fúziu posvätili, na postoj toho európskeho sa ešte len čaká. Verdikt mal byť ohlásený najneskôr 13. novembra, no teraz proces schvaľovania takpovediac zamrzol. Antimonopolný úrad Európskej únie tvrdí, že mu od koncernov PSA a FCA chýbajú potrebné dáta, pretože ich automobilky nedodali včas. To môže mať vplyv na neskoršie vyrieknutie verdiktu a predĺženie celého procesu fúzie. Je teraz na automobilkách, aby dáta poskytli.
Okrem antimonopolných úradov musia ešte fúziu schváliť akcionári. Vedenie oboch koncernov je však o správnosti prepojenia spoločností presvedčené a po koronakríze ho považujú za ešte dôležitejšie. Spolupráca má priniesť zníženie vývojových a výrobných nákladov na oboch stranách a tiež uľahčiť distribúciu produktov na svetových trhoch. Stellantis by sa mal stať štvrtým najväčším automobilovým koncernom planéty po VW, Toyote a aliancii Renault-Nissan.
Združí značky Peugeot, Citroën, DS, Opel, Chrysler, Jeep, RAM, Alfa Romeo, Fiat či Masserati. Ročný odbyt vozidiel sa odhaduje na 8,7 milióna kusov, pričom obrat by mal dosiahnuť 170 miliárd eur.