Šéf koncernu PSA Carlos Tavares, mimochodom, vyhlásený za osobnosť automobilového priemyslu roka 2020, je známym skeptikom elektromobility. Preto koncern združujúci značky Peugeot, Citroën, DS a Opel razí opatrnú filozofiu. Elektromobily síce vyrába, ale na platforme eCMP, ktorá umožňuje aj montáž konvenčných benzínových a naftových motorov. Príkladom sú modely Peugeot e-208, Opel Corsa E či DS 3 E-Tense. Väčšie modely ako Peugeot 3008, 508 alebo Citroën C5 Crossback používajú zatiaľ len plug-in hybridnú technológiu. Do budúcnosti to však stačiť nebude.
Preto PSA predstavuje celkom novú platformu eVMP pre vozidlá nižšej strednej a strednej triedy, ktorá im umožní podstatne dlhší elektrický dojazd. Nové základy budú totiž schopné integrovať batérie s kapacitou 60 až 100 kWh, čo znamená , že budú schopné absolvovať na jedno nabitie od 400 do 650 km. A to podľa prísnejšej normy WLTP. Platforma je navrhnutá tak, že na jeden meter rázvoru uskladní 50 kWh elektrickej energie. Čo je ale dôležité, PSA tým nemení svoju opatrnú stratégiu. Platforma totiž stále umožní okrem čisto elektrického aj hybridný pohon, teda montáž nejakého druhu spaľovacieho motora.
PSA sa tak na rozdiel od Tesly alebo Volkswagenu, ktoré stavili na čisto elektrické platformy, bude môcť prispôsobiť dopytu. Navyše sa PSA podarilo zlacniť vývoj použitím už existujúcich komponentov a ďalšie zníženie očakáva PSA potom, čo v roku 2023 spustí výrobu batérií vo Francúzsku v závode Automotive Cell Company, ktorý je spoločným podnikom s Total-Saft, a tiež vlastných elektromotorov vo francúzskom Tremery, ktorý založilo PSA s japonskou spoločnosťou Nidec. Francúzsky pôvod budú mať aj prevodovky pre elektromobily. Tie dodá spoločný podnik s Punch Powertrain.
Jednoducho, Carlos Tavares chce mať kontrolu nad všetkými kľúčovými komponentmi elektrických áut. Už dávnejšie vyjadril, že kto to nezvládne, bude mať veľké problémy s nákladmi. Prvý elektromobil s platformou eVMP by sa mal na trhu objaviť v roku 2023, prípadne o rok neskôr. Mohlo by ísť o nástupcu súčasného SUV 3008. Potom sa začne šíriť naprieč celým koncernom. Po zlúčení s americko-talianskym konglomerátom FCA, čím vznikne spoločnosť Stellantis, sa samozrejme ponúka využitie v ďalších modeloch za Atlantikom. Čím viac ich bude, tým nižšie budú v budúcnosti výrobné náklady a v konečnom dôsledku aj ceny koncernových elektromobilov.